A legendás együttes 2025. július 4-én, a soproni Lővérekben megrendezett SopronFesten ad koncertet.
Komoly átalakításokat jelentett be a McDonald's: a magyarok kedvenc burgereit is érintheti
A McDonald's vegyes negyedéves eredményeket jelentett, az átszervezés és a közel-keleti bojkott miatt csökkent nyereséggel, miközben globálisan a fogyasztók továbbra is korlátozzák éttermi kiadásaikat, ami kihívások elé állítja a gyorséttermi iparágat - írta a Cnbc.
A McDonald's vegyes eredményekkel zárta az első negyedévet, amelyet az átszervezési költségek és a Közel-Keleten tapasztalt bojkottok befolyásoltak. A gyorsétteremlánc arról számolt be, hogy világszerte a fogyasztók visszafogják éttermi kiadásaikat, ami kihívást jelent az iparág számára. Chris Kempczinski, a McDonald's vezérigazgatója hangsúlyozta a megfizethetőség fontosságát a fogyasztók bevonzása érdekében.
Az elemzői várakozásokkal összevetve az egy részvényre jutó nyereség pontosan megfelelt a prognózisnak, míg a bevétel enyhén meghaladta azt. A McDonald's 1,93 milliárd dolláros nettó nyereséget jelentett, ami javulást mutat az előző év azonos időszakához képest. Az átszervezés kapcsán felmerült 35 millió dolláros adózás előtti költség mellett is.
A nettó árbevétel 5%-os növekedést mutatott, bár az éttermek forgalmának növekedése elmaradt az elemzői becslésektől. Az amerikai piacon tapasztalt eladások növekedése szintén alacsonyabb volt a vártnál, amit részben az áremelések okoztak, melyek több alacsony jövedelmű vásárlót elriasztottak.
Ian Borden pénzügyi igazgató kiemelte az amerikai franchise-tulajdonosokkal való szoros együttműködést. A vállalat új stratégiát dolgoz ki az értékalkuk terén és továbbfejlesztett hamburger változatain dolgozik.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nemzetközi szinten különösen a Közel-Keleten tapasztalt bojkottok és konfliktusok csappantották meg az eladásokat. A McDonald's izraeli franchise-partnerétől vásárolt éttermekkel kapcsolatos helyzet is befolyásolta a piaci teljesítményt. Kempczinski szerint bizonyos piacokon emelkedést tapasztaltak, de nem várnak jelentős javulást addig, amíg a régiós konfliktusok tartanak.
A fontosabb piacok közül Japánban és Latin-Amerikában növekedést jegyezhettek, míg Franciaországban csökkenést tapasztaltak. A Németországot és az Egyesült Királyságot magukba foglaló forgalomnövekedést értek el.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








