A Revolut közzétette első jelentését a pénzügyi bűncselekményekről és a fogyasztók biztonságáról.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) folyamatosan figyelemmel kíséri az online felületeket és piactereket, a vizsgálatokban több forrásból származó információk alapján keresi a megrendelési, próbavásárlási lehetőségeket is. Az ellenőrzések célja, hogy felügyeljék az adószámmal rendelkezők adásvételeit, és kiszűrjék az illegálisan értékesítőket. Egy ilyen ellenőrzésben kezdte vizsgálni a NAV egy közösségi oldalon tűzifát hirdető vállalkozó tevékenységét. Mivel várható volt, hogy az ügyben fogyasztóvédelmi, illetve termékszármazási problémák is felmerülhetnek, a NAV előzetesen több társhatósággal is egyeztetett. Az ellenőrzést végül a NAV-revizorok és a Bevetési Igazgatóság a társhatóságokkal közösen indították.
Az adóellenőr a hirdetésben szereplő telefonszámon felhívta az eladót, aki vállalta, hogy a megrendelt 5 m3 tűzifát 250 ezer forintos vételáron leszállítja. A megrendelést, a kiszállítás időpontját és a helyszínt egy sms-üzenetben is meg kellett erősíteni. A leegyeztetett időpontban és helyszínen két személy jelent meg egy zárt kistehergépjárművel. Az 5 m3 fáért elkérték a megbeszélt 250 ezer forintot. A pénzt a revizorok átadták, de semmilyen bizonylatot nem kaptak. Hamarosan az is kiderült, hogy az eladó az értékesítést adószám nélkül végzi.
A társhatóságokkal közös ellenőrzés ezzel még nem ért véget, az igazi meglepetés csak ezután következett. Amikor lemérték, kiderült, hogy a leszállított fa alig több mint 2,5 m3 volt. A teljes vételárért az eladó csak a megrendelt fa alig több mint felét adta volna át a vevőnek. Mivel a szállítók származást igazoló dokumentumot sem tudtak bemutatni, a tűzifa hatósági zár alá került.
Az ellenőrzésben részt vevő társhatóságok külön-külön folytatják le eljárásaikat, várható, hogy az ügyben jelentős bírságokat szabnak majd ki.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml