TEÁOR számok 2025 tudnivalók, TEÁOR változás és új TEÁOR lista: így történik a TEÁOR szám változás, itt az új TEÁOR fordítókulcs 2025-ben. Hogyan érhető el...

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) folyamatosan figyelemmel kíséri az online felületeket és piactereket, a vizsgálatokban több forrásból származó információk alapján keresi a megrendelési, próbavásárlási lehetőségeket is. Az ellenőrzések célja, hogy felügyeljék az adószámmal rendelkezők adásvételeit, és kiszűrjék az illegálisan értékesítőket. Egy ilyen ellenőrzésben kezdte vizsgálni a NAV egy közösségi oldalon tűzifát hirdető vállalkozó tevékenységét. Mivel várható volt, hogy az ügyben fogyasztóvédelmi, illetve termékszármazási problémák is felmerülhetnek, a NAV előzetesen több társhatósággal is egyeztetett. Az ellenőrzést végül a NAV-revizorok és a Bevetési Igazgatóság a társhatóságokkal közösen indították.
Az adóellenőr a hirdetésben szereplő telefonszámon felhívta az eladót, aki vállalta, hogy a megrendelt 5 m3 tűzifát 250 ezer forintos vételáron leszállítja. A megrendelést, a kiszállítás időpontját és a helyszínt egy sms-üzenetben is meg kellett erősíteni. A leegyeztetett időpontban és helyszínen két személy jelent meg egy zárt kistehergépjárművel. Az 5 m3 fáért elkérték a megbeszélt 250 ezer forintot. A pénzt a revizorok átadták, de semmilyen bizonylatot nem kaptak. Hamarosan az is kiderült, hogy az eladó az értékesítést adószám nélkül végzi.
A társhatóságokkal közös ellenőrzés ezzel még nem ért véget, az igazi meglepetés csak ezután következett. Amikor lemérték, kiderült, hogy a leszállított fa alig több mint 2,5 m3 volt. A teljes vételárért az eladó csak a megrendelt fa alig több mint felét adta volna át a vevőnek. Mivel a szállítók származást igazoló dokumentumot sem tudtak bemutatni, a tűzifa hatósági zár alá került.
Az ellenőrzésben részt vevő társhatóságok külön-külön folytatják le eljárásaikat, várható, hogy az ügyben jelentős bírságokat szabnak majd ki.

Kiadták a riasztást, egyre durvul a kánikula Magyarországon: rettentő meleg lesz ezekben a megyékben
Szinte az egész országra másodfokú, narancs riasztást adtak ki a várható hőség miatt a következő napokra vonatkozóan.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


