Idén októberben országosan 7667 ingatlan adásvétel bonyolódott le a Duna House számításai szerint. Ez a szám megfelel az idei évben mért átlagos havi teljesítményeknek.
Az idei év leggyengébb hónapját követően az október már a piacnak megfelelő ingatlan adásvételi mennyiséget mutatta. Ha leszámítjuk a végtörlesztés miatti első negyedévet, akkor a 7667 tranzakció átlagon felüli érték, amely megfelel a mindenkori szezonalitásnak, ugyanis rendre október és november hónapok jelentik az ingatlanpiacon az éves csúcsokat.
Ezzel idén eddig 82 ezer fölötti lakásvásárlást lehet becsülni. Tavaly az első 10 hónapban 70 ezer tranzakció zajlott a piacon, ami 15 százalékkal gyengébb eredmény az idei év azonos időszakához viszonyítva. Vagyis, ha nem történik különleges visszaesés az év végéig, és átlagos számú adásvételre kerül sor novemberben és decemberben, akkor a jelenlegi becslések alapján a válság óta a legjobb évét zárja a hazai lakáspiac, az adásvételek számát tekintve.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








