Augusztustól vissza nem térítendő, utófinanszírozású támogatást nyújt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fűtési rendszerek korszerűsítésére. Az új konstrukciót költségvetési keretből biztosítják, a rendelkezésre álló keretösszeg 864,4 millió forint.
A költségvetési keretből biztosított, vissza nem térítendő, utófinanszírozású támogatás kondenzációs kazántechnológiát és megújuló energiát hasznosító fűtési rendszerek beszerzésére és telepítésére fordítható. A támogatásra kizárólag természetes személyek, láncházak, sorházak, ikerházak, családi házak és legfeljebb négylakásos társasházak tulajdonosai nyújthatnak be pályázatot - amennyiben az érintett lakóépület 2006. december 31. előtt jogerős használatba vételi engedéllyel rendelkezett.
A pályázaton elnyerhető támogatás a beruházás értékének 40 százaléka, de legfeljebb:
- kondenzációs gázkazán beépítéssel lakásonként 850 ezer forint;
- megújuló energiát hasznosító hőtermelő berendezés (napkollektor, hőszivattyú, brikett, pellet stb.) telepítésével lakásonként 1,5 millió forint lehet.
A berendezések beszerzésének és beüzemelésének költségén felül támogathatók a korszerűsítéshez kapcsolódó tervezési, tanúsítási és engedélyeztetési munkálatok költségei is. A pályázatokat 2012. augusztus 27-től a keret kimerüléséig lehet benyújtani. A rendelkezésre álló kezdeti keretösszeg 864,4 millió forint.
A kormányzat ilyen típusú házak esetében utoljára tavaly hirdetett korszerűsítési pályázatot, az akkori támogatás azonban komplex hatékonysági beruházásokra irányult - mondja a Portfolio.hu elemzője. Az akkori 1,6 milliárd forintos keretet 3 nap alatt merítették ki , igaz, a támogatási érték jóval magasabb, 3 és 6 millió forintot között volt. Az NFM ezt követően napkollektorok telepítésére hirdetett meg egy 3 milliárd forintos keretet, amelynek kimerítése már inkább problémát okozott az épülettulajdonosoknak, a vonatkozó pályázatot többször is meghosszabbították. Az elemző véleménye szerint a mostani több mint 860 millió forintos keretet várhatóan ismét hamar kimeríthetik majd az épülettulajdonosok.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








