Az EU-s pénzek egy része már akkor sem járna, ha holnaptól minden feltételt teljesítene a magyar kormány.
Hétfőn lépett életbe a parlament által februárban megszavazott "kikapcsoláshoz való jogról" szóló törvény Ausztráliában, ami feljogosítja a munkavállalókat, hogy munkaidőn kívül ne válaszoljanak a munkaadók megkeresésére.
"Történelmi nap ez a munkavállalók számára" - értékelte az eseményt Michelle O'Neill, az Ausztrál Szakszervezeti Tanács elnöke. A törvény értelmében a munkavállalónak nem kötelessége válaszolnia a munkaadó munkaidőn túl küldött üzeneteire, illetve nem kell felvenniük a telefont, ha munkaügyben keresik őket a munkaidő után.
Az Ausztrál Ipari Csoport munkaadói szervezet azonban átgondolatlannak nevezte a törvény bevezetését, és arra figyelmeztetett, hogy egyebek mellett problémákat okozhat az önként vállalt túlóráknál. Más munkaadói szervezetek az ország versenyképessége miatt aggódtak.
Anthony Albanese ausztrál munkáspárti miniszterelnök azonban az állami televízióban hangsúlyozta, hogy mivel a dolgozók nem napi 24 órai munkáért kapják a fizetésüket, nem is kell 24 órát készenlétben lenniük. Hozzátette: nagyon fontos, hogy a dolgozók el tudjanak szakadni a munkájuktól, és saját életükkel és családjukkal foglalkozhassanak, és így megőrizhessék szellemi egészségüket is.
Egy független kutatóintézet, az Australia Institute 2023-as jelentése szerint az ausztrál dolgozók hetente átlagosan 5,4 órányi munkát végeznek munkaidőn túl, amiért nem kapnak fizetést. A legtöbb kifizetetlen túlórát, heti átlagban 7,4 órát, a 18-29 évesekkel végeztetik. A kifizetetlen munkaidő évente 131 milliárd ausztrál dollárra (31 352 milliárd forintra) rúg - írták a jelentésben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A törvény ugyanakkor kivételt tesz bizonyos esetekben, amikor a munkavállaló vészhelyzet vagy más "észszerű ok" miatt mégis köteles munkaidőn túl is kapcsolatba lépni a munkaadóval.
A törvény hétfőtől lép életbe a 15-nél több dolgozót foglalkoztató cégeknél, az ennél kevesebb létszámmal dolgozó cégek jövő év augusztus 22-ig kaptak haladékot. Hasonló törvény Franciaországban 2017., Spanyolországban 2018., Belgiumban pedig 2022. óta van érvényben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








