Szerzetesenként havi mintegy 400 ezer forintnyi költséget spórolnak meg a bakonybéli bencések külsős, piaci szereplők igénybe vétele helyett.
Hétfőn lépett életbe a parlament által februárban megszavazott "kikapcsoláshoz való jogról" szóló törvény Ausztráliában, ami feljogosítja a munkavállalókat, hogy munkaidőn kívül ne válaszoljanak a munkaadók megkeresésére.
"Történelmi nap ez a munkavállalók számára" - értékelte az eseményt Michelle O'Neill, az Ausztrál Szakszervezeti Tanács elnöke. A törvény értelmében a munkavállalónak nem kötelessége válaszolnia a munkaadó munkaidőn túl küldött üzeneteire, illetve nem kell felvenniük a telefont, ha munkaügyben keresik őket a munkaidő után.
Az Ausztrál Ipari Csoport munkaadói szervezet azonban átgondolatlannak nevezte a törvény bevezetését, és arra figyelmeztetett, hogy egyebek mellett problémákat okozhat az önként vállalt túlóráknál. Más munkaadói szervezetek az ország versenyképessége miatt aggódtak.
Anthony Albanese ausztrál munkáspárti miniszterelnök azonban az állami televízióban hangsúlyozta, hogy mivel a dolgozók nem napi 24 órai munkáért kapják a fizetésüket, nem is kell 24 órát készenlétben lenniük. Hozzátette: nagyon fontos, hogy a dolgozók el tudjanak szakadni a munkájuktól, és saját életükkel és családjukkal foglalkozhassanak, és így megőrizhessék szellemi egészségüket is.
Egy független kutatóintézet, az Australia Institute 2023-as jelentése szerint az ausztrál dolgozók hetente átlagosan 5,4 órányi munkát végeznek munkaidőn túl, amiért nem kapnak fizetést. A legtöbb kifizetetlen túlórát, heti átlagban 7,4 órát, a 18-29 évesekkel végeztetik. A kifizetetlen munkaidő évente 131 milliárd ausztrál dollárra (31 352 milliárd forintra) rúg - írták a jelentésben.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A törvény ugyanakkor kivételt tesz bizonyos esetekben, amikor a munkavállaló vészhelyzet vagy más "észszerű ok" miatt mégis köteles munkaidőn túl is kapcsolatba lépni a munkaadóval.
A törvény hétfőtől lép életbe a 15-nél több dolgozót foglalkoztató cégeknél, az ennél kevesebb létszámmal dolgozó cégek jövő év augusztus 22-ig kaptak haladékot. Hasonló törvény Franciaországban 2017., Spanyolországban 2018., Belgiumban pedig 2022. óta van érvényben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








