Új bírósági eljárás indult a Novo Nordisk és az Eli Lilly ellen, miután több beteg látásvesztést tapasztalt a cégek fogyókúrás gyógyszereinek szedése után.
Viccesnek szánt, de inkább gúnyos videóban vallott függőségéről Horváth András (alias Handrás) magyar vállalkozó, youtuber.
Már-már elcsukló hangon jelentette be hivatalos TikTok-csatornáján Horváth András (aka Handrás) magyar vállalkozó, youtuber, hogy függő. Az érzelmes videóban Handrás elmondja, hogy barátai több éves unszolása után döntött a „coming out” mellett, mint fogalmaz: „a függőségről beszélni kell; nem szégyen beszélni róla és nem szégyen segítséget kérni”. Hozzáteszi, azért is döntött végül így, hogy könnyítsen a lelkén.
Úgy éreztem, hogy ki kell álljak mindenki elé, és őszintén színt kell valljak. Sokan mondtátok, hogy tegyem meg (...), valljak színt és beszéljek a függőségemről. Én ezt most megteszem, mert azt gondolom, hogy viszonylag ismert emberként példát kell mutatnom. (...) Régóta küzdök vele: KESUDIÓ…
- nyögte ki végül Horváth András; és azt is hozzátette a videó végén, hogyha a nézőknek van bármi ötletete, hogy hogyan küzdje le a függőségét, örömmel venné. Íme az érzelmes poszt:
@handras ♬ original sound - Handras
A függőség nem vicc!
Hogy az autós influenszer viccnek szánta-e a posztot (reagálva az őt rendszeresen érő egyik kritikára), vagy mi vezérelte (például a kattintás), nem tudni, ugyanakkor a 800 ezer alkoholista és 200 ezer gyógyszerfüggő (és még sorolhatnánk) országában, ráadásul alig két héttel a problémára rávilágító Száraz November előtt, ez inkább tekinthető gúnyos kinyilatkoztatásnak, mint prevenciónak.
2 hét múlva indul a Száraz November
Hamarosan itt van november első napja, ami nem csak mindenszentek napja, hanem a Száraz November kezdete is. Ilyenkor sokan leteszik a poharat, és igyekeznek 30 napig nem is alkoholizálni (vagy bármi egyéb tudatmódosító-sazert használni). A kezdeményezés azon túl, hogy felhívja a figyelmet az alkohollal együtt járó problémákra, rövid távon is hoz pozitív élettani hatásokat.
Ugyanakkor vannak szakemberek, akik szerint akadnak problémák is a kezdeményezéssel. Mint mondják, mindenképp pozitív a kampány célja, hogy az emberek megtanuljanak nemet mondani az alkoholra, és ez a szokás népi hagyománnyá váljon, ugyanakkor sokan a hónap végén átesnek a ló másik oldalára.
Nem ritka ugyanis, ha a cselendzs végén, azaz december elején máris visszatérnek a régi szokások, sokszor erősebben, mint korábban. Zacher Gábor toxikológus a száraz november kapcsán pedig arra figyelmeztetett korábban, ha az alkoholbetegnek hirtelen abba kell hagynia az ivást, az életveszélyes is lehet. A témáról számos cikkben írtunk korábban, ezeket itt tudod elolvasni:
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








