A társadalombiztosítási kifizetőhelyek számára válik elérhetővé egy új elektronikus felület.
Halált okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt szabott ki felfüggesztett szabadságvesztést a Szigetvári Járásbíróság két műtőssegédre és egy szakorvosra, amiért egy műtét során fertőtlenítő szert használtak sóoldat helyett, és a beteg meghalt. A Pécsi Törvényszék csütörtöki közleményében azt írta, hogy a két műtőssegéd 2020 májusában egy nőgyógyászati laparoszkópiás operációra készülve a műtő fertőtlenítéséhez egy eredetileg fiziológiás sóoldatot tartalmazó, felcímkézett üvegben hozta a fertőtlenítőszert a raktárból.
Az üvegeket a műtéthez szükséges eszközöket tartalmazó, a helyiség előterében lévő asztalra helyezték, majd erről mindketten megfeledkeztek. Másnap az operáció során fiziológiás sóoldat használatára volt szüksége a vádlott szakorvosnak és a két műtőssegédnek, de a műtőasztalra helyezett fertőtlenítő szert tartalmazó üveget használták fel tévedésből.
A műtétet követően észlelték a tévedést, amikor az egyik műtőssegédnek eszébe jutott, hogy a két szert felcserélték. Mindezt jelezték a műtétet végző szakorvosnak is, aki azonban ahelyett, hogy mindezt jelezte volna az osztályvezető főorvosnak, illetve reoperációt kezdeményezett volna, a cserét elhallgatta. A kezelt beteg másnapra rosszul lett, meg kellett műteni, azonban a szakorvos ekkor sem jelezte a műtétet végző orvosnak, hogy az előző napi műtét során fertőtlenítő szert használtak a sóoldat helyett.
A Szigetvári Járásbíróság mindhárom vádlottat halált okozó, foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés miatt mondta ki bűnösnek.
A bíróság az egyik műtőssegédre kettő év - négy évre felfüggesztett - fogházbüntetést, a másikra nyolc hónap - egy évre felfüggesztett - fogházbüntetést, míg a szakorvosra másfél év - négy évre felfüggesztett - fogházbüntetést szabott ki. A súlyosabb büntetésben részesülő műtőssegédet és a szakorvost emellett két-két évre eltiltották foglalkozásuk gyakorlásától is. Az ügyész, a vádlottak és védőik három munkanapot tartottak fenn a fellebbezés esetleges bejelentésére, így az ítélet nem jogerős.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








