Egyre több panasz érkezik a fogyasztóvédőkhöz a csomagküldő cégek és webáruházak működésével kapcsolatban.
A Fogyasztóvédelem tájékoztatása szerint már találkozhattunk olyan hirdetésekkel, emlyekben ismert, médiában szereplő járványügyi szakemberek nevét, arcát használják fel annak érdekében, hogy kamu koronavírus védőoltást sózzanak ránk. Mutatjuk, mire kell figyelni.
Egy éve mindenki életét felforgatta a koronavírus járvány. Sok információ érhető el, rengeteg az álhír, mind a vírussal szembeni védekezés, mind a betegség lefolyása, mind az oltással kapcsolatban - hívja fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ). Mint írják, 2021-ben is jabb és újabb ajánlatokkal támadnak a tisztességtelen webáruházak, termékbemutatós vállalkozások, akik a járványhelyzetet kihasználva kínálják legújabb termékeiket. Hozzáteszik, hogy rengeteg fogyasztóvédelmi kérdést vetnek fel ezek, hiszen a fogyasztóvédelmi alapjogok között szerepel többek között:
- a biztonsághoz való jog (fogyasztót védeni kell az életére és egészségére veszélyes árucikkektől és szolgáltatásoktól)
- a tájékoztatáshoz való jog (jog az információhoz, a jól informált döntéshozás, és a tisztességtelen vagy félrevezető reklámozás és címkézés elleni védelem érdekében).
Ezért nagyon fontos, hogy a gyógyászati termékek, vagy gyógyhatású készítmények vásárlása előtt mindenképpen érdemes konzultálni a háziorvossal/szakorvossal, hiszen amennyiben tud is segíteni az adott termék, nem biztos, hogy az mindenki számára alkalmazható. A FeOSZ felhívja továbbá a figyelmet, hogy kerüljük a szórólapokon, ingyenes magazinokban hirdetett termékek vásárlását illetve az olyan weboldalakról történő vásárlást, ahol szinte a terméket értékesítő vállalkozásról semmit nem tudhatunk meg. Hozzáteszik:
És, ami ennél is fontosabb:
A FEOSZ tájékoztatása szerint találkozhattunk már olyan hirdetésekkel, ahol ismert, médiában szereplő járványügyi szakemberek nevét, arcát használják fel annak érdekében, hogy hitelesnek tűnjön a reklám. Nem szabad bedőlni ennek a módszernek sem! Ha kérdésük van a fogyasztóknak, forduljanak a gyógyszerészekhez/kezelőorvosaikhoz - tanácsolja a FEOSZ.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








