Pécsett és Szolnokon enyhe csökkenés detektálható, minden vizsgált városban alacsony szinten volt a covid örökítőanyagának koncentrációja a szennyvízben.
A Fogyasztóvédelem tájékoztatása szerint már találkozhattunk olyan hirdetésekkel, emlyekben ismert, médiában szereplő járványügyi szakemberek nevét, arcát használják fel annak érdekében, hogy kamu koronavírus védőoltást sózzanak ránk. Mutatjuk, mire kell figyelni.
Egy éve mindenki életét felforgatta a koronavírus járvány. Sok információ érhető el, rengeteg az álhír, mind a vírussal szembeni védekezés, mind a betegség lefolyása, mind az oltással kapcsolatban - hívja fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ). Mint írják, 2021-ben is jabb és újabb ajánlatokkal támadnak a tisztességtelen webáruházak, termékbemutatós vállalkozások, akik a járványhelyzetet kihasználva kínálják legújabb termékeiket. Hozzáteszik, hogy rengeteg fogyasztóvédelmi kérdést vetnek fel ezek, hiszen a fogyasztóvédelmi alapjogok között szerepel többek között:
- a biztonsághoz való jog (fogyasztót védeni kell az életére és egészségére veszélyes árucikkektől és szolgáltatásoktól)
- a tájékoztatáshoz való jog (jog az információhoz, a jól informált döntéshozás, és a tisztességtelen vagy félrevezető reklámozás és címkézés elleni védelem érdekében).
Ezért nagyon fontos, hogy a gyógyászati termékek, vagy gyógyhatású készítmények vásárlása előtt mindenképpen érdemes konzultálni a háziorvossal/szakorvossal, hiszen amennyiben tud is segíteni az adott termék, nem biztos, hogy az mindenki számára alkalmazható. A FeOSZ felhívja továbbá a figyelmet, hogy kerüljük a szórólapokon, ingyenes magazinokban hirdetett termékek vásárlását illetve az olyan weboldalakról történő vásárlást, ahol szinte a terméket értékesítő vállalkozásról semmit nem tudhatunk meg. Hozzáteszik:
És, ami ennél is fontosabb:
A FEOSZ tájékoztatása szerint találkozhattunk már olyan hirdetésekkel, ahol ismert, médiában szereplő járványügyi szakemberek nevét, arcát használják fel annak érdekében, hogy hitelesnek tűnjön a reklám. Nem szabad bedőlni ennek a módszernek sem! Ha kérdésük van a fogyasztóknak, forduljanak a gyógyszerészekhez/kezelőorvosaikhoz - tanácsolja a FEOSZ.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml