Montenegró egyre népszerűbb célpont azok körében, akik külföldön szeretnének dolgozni vagy letelepedni.
Magyarországon nagy hagyománya van a húsvéti tojásdíszítésnek, de vajon hogyan változtat ezen a koronavírus-járvány? Erről is kérdezte a tradíció avatott mestereit a HelloVidék.
- mondja a pécsi Mosonyi Éva népi iparművész a HelloVidéknek. Először családi körben festettek, majd iskolába kerülve szembesült azzal, hogy a tojásírás művészetét nem ismeri és műveli mindenki. Osztálytársainak, később pedig pedagógusként tanítványainak, kollégáinak adta tovább a tudást, szakmailag pedig a zömmel baranyai kézműveseket tömörítő Kaptár Egyesületben fejlődött. Ma már 50 éve, hogy minden évben írja a tojást - igaz, nem csak húsvét előtt, ugyanis állandó elfoglaltságot jelent számára.
A tojásírás a tojásdíszítés egyik legrégibb, egyben legelterjedtebb formája: száz éve a Kárpát-medencében szinte minden család még ezzel a technikával, gicával, viasszal készítette a hímes tojásokat. A szokás a mai napig él.

Hatalmas bajban vannak a magyar gyerekek: erről a szülők is alig tudnak, pedig gyorsan lépni kellene
Folyamatosan emelkedik az önsértő gyerekek száma hazánkban is. Egyre fiatalabban, nem ritkán már kiskamasz korban okoznak rendszeresen és szándékosan fájdalmat maguknak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


