15 °C Budapest

Hagyd, hogy a vevőid árulják a portékádat - értékesítési tippek

Pénzcentrum
2007. július 23. 12:00

Egy biztosítási vállalat még a század elején bevezetett egy igen különleges és egyedi biztosítás-értékesítési modellt, amelyet elneveztek személyi pénzügyi biztosításnak. Bevezetésekor a biztosító vezetői azt mondták: ha összehasonlítjuk ezt az új üzleti modellt a szektorban már elterjedt más technikákkal, nem túlzás azt álltani, hogy "újra feltalálták a biztosítást".

Természetesen mára már ez a gyakorlat is történelem, de azért nem árt visszatekinteni arra, hogy néhány évvel ezelőtt mi emelt egyes társaságokat a magasba és mi adja az alapot a mai fejlődésnek.

A recept így visszatekintve egyszerűnek tűnik: vezess be néhány, könnyen személyre szabható terméket, szervezz saját tanácsadói hálózatot és ezek, illetve vevőid segítségére állíts fel egy non-stop működő call centert, amelyet hívj segélyvonalnak. Ezeket hangold össze és hagyd, hogy a vevőd adják körbe a számod, amin keresztül munkatársaid meggyőzhetik az újabb ügyfeleket.

Nos, a lényeg röviden ennyi. Akkor most nézzük meg a részleteket!

A már fentebb említett biztosító társaság létrehozott egy olyan személyi biztosítási (élet- baleset- és egészség biztosítás) terméket, amely minden ügyfelük esetében könnyen személyre szabható volt. Majd garantálta mindenki számár kortól, nemtől és szociális helyzettől függetlenül azt, hogy hozzáférhet pénzügyi termékeikhez és szolgáltatásukhoz, valamint azt is, hogy tanácsadók teljes körű tanácsadást vállalnak.

Ez a stratégia sikeresnek bizonyult ugyanis közel 40%-a azoknak a személyeknek, akik a terméken keresztül igénybe vették a tanácsadók szolgáltatását nem rendelkeztek semmilyen biztosítási védelemmel.

A módszer e része bevált, ugyanis az öregedő társadalomban a biztosítási díjak több mint egy harmadát folyamatosan a pénzügyi tanácsadók által eladott egészségbiztosítási termékek adják. Tehát egy komplex termék és egy tanácsadói hálózat, út a siker felé.

Azonban itt még bőven volt tere a fejlődésnek. Ugyanis a tanácsadók a cég alkalmazottai voltak, akik fizetésért cserébe adtak tanácsokat az ügyfeleiknek és határozták meg számukra, hogy milyen biztosítási védelemmel kell, hogy rendelkezzenek. Ezt a folyamatot bővítette ki a cég egy teljes körű mély-elemzéssel, amely segítségével az ügyfelek igényei és elvárásai mellet az egyes kockázati faktorokat is feltárták. Nagyjából ma is ez az alapja az összes ilyen tanácsadói elemzésnek.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az elemzések elkészítse után pedig könnyen az egyén elvárásaira lehetett szabni a már előre elkészített terméket.

Azonban mielőtt azt hinnénk, hogy itt véget is ért a történet, tettek egy csavart a dolgok folyásába a biztosító értékesítéssel foglalkozó szakemberei. A dolog onnan indult, hogy a tanácsadók számára a cég biztosított egy telefonos ügyfélszolgálatot, amelyet a brókerek bármikor elérhettek, és választ kaptak a termékekkel és egyéb biztosítással kapcsolatos kérdéseikre.

A vonal népszerűségét látva ötlött fel a gondolat a cég munkatársaiban, hogy egy általános pénzügyi segélyvonalat kellene létrehozni ahová az emberek fordulhatnak, pénzügyi, jogi és adózási kérdéseikkel. El is indították a szolgáltatást, amely rövid idő alatt nagy siker lett a leendő és potenciális ügyfeleik körében. Olyannyira, hogy az ügyfelek egymásnak ajánlották a telefonszámot.

De miért jó ez a társaságnak? - kérdezhetnék a kevésbé rutinos olvasóink. Nos a válasz egyszerű, akinek problémája van az megoldást szeretne, a megoldás pedig általában valamilyen komplex pénzügyi instrumentum képében érkezik, amelyet megelőz egy tanácsadó mélyreható elemzése, a telefon pedig időpont egyeztetéshez, illetve címlista generáláshoz szükséges.

A módszer tehát bevált és az óta már a világ a számos pénzügyi szolgáltatója alkalmazza a segélyvonalon, illetve tanácsadói vonalon keresztüli értékesítés módszerét. Ugyanis ilyenkor az ügyfelek nem biztosítást vásárolnak, hanem pénzügyi problémáikra kapnak megoldásokat. Nézzünk szét a környezetünkben, és meglepődve fogjuk tapasztalni, hogy hány és hány szolgáltató kínál nekünk termék helyett megoldásokat.

PC BLOGGER & PODCASTER
KonyhaKontrolling  |  2024. április 26. 07:45
A CBC Marketplace nemrég kiadott egy videót, amiben rejtett kamerával megvizsgálták néhány kanadai b...
Bankmonitor  |  2024. április 26. 06:26
Amióta csökken az infláció és az alapkamat, azóta egyre olcsóbbak a lakáshitelek is. A Bankmonitor s...
MEDIA1  |  2024. április 25. 19:54
79 éves korában érte őt a halál.
Kiszámoló  |  2024. április 25. 11:20
Akárhányszor előjön az adózás, egykulcsos-többkulcsos adózás kérdése, úgy tűnik, hogy három emberből...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm