Ezek a leggazdaságosabb elektromos autók a piacon: meglepő név a lista élén

2021. január 17. 13:01

Nagy különbségek mutatkoztak az elektromos autók fogyasztásában és hatótávolságában is az ADAC Ecotestjén, amelyen a legtöbb jelenleg kapható e-autót próbára tették az olcsó Seat Mii-től kezdve a VW ID.3-on át egészen a méregreága Tesla Model X-ig. Kiderült, hogy a nagy akkumulátor egyáltalán nem minden, 451 kilométeres hatótávjával a Model X jutna a legmesszebbre, de messze nem ez a leggazdaságosabb kocsi a listán.

A legtöbb sofőr nagyjából saját tapasztalatból tudja, hogy mennyit fogyaszt a benzines vagy a dízeles kocsija. De mi a helyzet egy elektromos autókkal? A legtöbb sofőr azonban még mindig nem érzi, mennyi áramot fogyaszt valójában egy elektromos autó. Pedig ez döntő jelentőségű, amikor arról van szó, hogy egy elektromos autó gazdaságosabban működtethető-e, mint egy hasonló benzin- vagy dízelmotor, vagy végső soron drágábbra jön ki.

A német autóklub, az ADAC különféle méretekben és árkategóriákban tesztelte a jelenleg kapható elektromos autókat, különös figyelmet fordítva a fogyasztásra. A méréseket a reális körülményeket szimuláló ADAC Ecotest keretein belül hajtották végre, szabványos körülmények között.

Az eddig is nyilvánvaló volt, hogy a nagyobb és nehezebb járművek általában több áramot fogyasztanak de a szakértők szerint meglepő, hogy valójában mekkorák a különbségek.

A leggazdaságosabb autó a teszt eredménye szerint a kompakt Hyundai Ioniq lett, amelynek Ecotest fogyasztása 16,3 kWh / 100 km volt.

A Nissan e-NV 200 Evalia jelentősen többet eszik, 28,1 kWh-val megy el 100 kilométert, az Audi e-tron 55 quattro, a  Jaguar i-Pace  és a Mercedes EQC szintén nem túl gazdaságos, 25,8 és 27,6 kWh / 100 km között fogyasztanak.

Fontos megjegyezni, hogy ha az áramfogyasztásról van szó, akkor nem csak az a döntő tényező, hogy az elektromos motor mennyire hatékonyan használja fel az energiát, hanem a töltési veszteségeknek is nagy szerepe van. Ezt azzal a példával vezették fel, hogy benzinmotorok esetében ez kb. olyan lenne, mintha teletankolás után még pár litert szétlocsolnál - és ki is fizetnéd. Ezért az ADAC figyelembe vette a mostani teszten a töltési veszteségeket is, hiszen ez is megjelenik a villanyszámlán.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Autót vennél, de szűkös a keret? Nézz szét a Pénzcentrum autóhitel kalkulátorában!

Valamennyi tesztjárművet váltakozó árammal (AC) töltötték a járművek gyári töltőkábelén keresztül, ugyanazon a 22 kW-os fali töltőn, azonos feltételek mellett (23 Celsius-fokban), így a járművek a fedélzeti töltő által támogatott maximális töltőteljesítményt használták. Kiderült, hogy a töltési veszteségek néhány autó esetében igencsak jelentősek. Az ADAC Ecotestje szerint 108,3 kWh-nyi áramot kell felhasználni kell tölteni a Tesla Model X 100 kWh-s akkumulátorának teljes feltöltéséhez. Nem szerepelt jobban az olcsó Seat Mii  (37,8 kWh kellett a 32,3 kWh-s akksihoz) és a Jaguar i-Pace (100,8 kWh kellett a 90 kWh-s akkuhoz).

A hatótávolsági versenyt ugyanakkor a nagy akkus autók nyerték: a Tesla modellek és a Porsche Taycan nyertek a kategóriában, de a Kia e-Niro és a Hyundai Kona is jól teljesítetta 64 kWh-s akkuval, valamint a kis  Renault Zoe is tisztességes hatótávval rendelkezik, 52 kWh-s akkumulátorral 335 kilométert is megtesz. Viszonylag kicsi akkumulátora miatt a Hyundai Ioniq elveszítette fogyasztási előnyeit, és csak a tesztelt járművek középmezőnyébe került.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. július 9. szerda
Lukrécia
28. hét
Ajánlatunk
  • Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)

    A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.

EZT OLVASTAD MÁR?