Az ALDI és a Cafe Frei tovább bővítette együttműködését és exkluzív termékfejlesztésbe fogott, amelynek részleteit és első eredményeit mutatták be a mai napon.
Nagy különbségek mutatkoztak az elektromos autók fogyasztásában és hatótávolságában is az ADAC Ecotestjén, amelyen a legtöbb jelenleg kapható e-autót próbára tették az olcsó Seat Mii-től kezdve a VW ID.3-on át egészen a méregreága Tesla Model X-ig. Kiderült, hogy a nagy akkumulátor egyáltalán nem minden, 451 kilométeres hatótávjával a Model X jutna a legmesszebbre, de messze nem ez a leggazdaságosabb kocsi a listán.
A legtöbb sofőr nagyjából saját tapasztalatból tudja, hogy mennyit fogyaszt a benzines vagy a dízeles kocsija. De mi a helyzet egy elektromos autókkal? A legtöbb sofőr azonban még mindig nem érzi, mennyi áramot fogyaszt valójában egy elektromos autó. Pedig ez döntő jelentőségű, amikor arról van szó, hogy egy elektromos autó gazdaságosabban működtethető-e, mint egy hasonló benzin- vagy dízelmotor, vagy végső soron drágábbra jön ki.
A német autóklub, az ADAC különféle méretekben és árkategóriákban tesztelte a jelenleg kapható elektromos autókat, különös figyelmet fordítva a fogyasztásra. A méréseket a reális körülményeket szimuláló ADAC Ecotest keretein belül hajtották végre, szabványos körülmények között.
Az eddig is nyilvánvaló volt, hogy a nagyobb és nehezebb járművek általában több áramot fogyasztanak de a szakértők szerint meglepő, hogy valójában mekkorák a különbségek.
A Nissan e-NV 200 Evalia jelentősen többet eszik, 28,1 kWh-val megy el 100 kilométert, az Audi e-tron 55 quattro, a Jaguar i-Pace és a Mercedes EQC szintén nem túl gazdaságos, 25,8 és 27,6 kWh / 100 km között fogyasztanak.
Fontos megjegyezni, hogy ha az áramfogyasztásról van szó, akkor nem csak az a döntő tényező, hogy az elektromos motor mennyire hatékonyan használja fel az energiát, hanem a töltési veszteségeknek is nagy szerepe van. Ezt azzal a példával vezették fel, hogy benzinmotorok esetében ez kb. olyan lenne, mintha teletankolás után még pár litert szétlocsolnál - és ki is fizetnéd. Ezért az ADAC figyelembe vette a mostani teszten a töltési veszteségeket is, hiszen ez is megjelenik a villanyszámlán.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Autót vennél, de szűkös a keret? Nézz szét a Pénzcentrum autóhitel kalkulátorában!
Valamennyi tesztjárművet váltakozó árammal (AC) töltötték a járművek gyári töltőkábelén keresztül, ugyanazon a 22 kW-os fali töltőn, azonos feltételek mellett (23 Celsius-fokban), így a járművek a fedélzeti töltő által támogatott maximális töltőteljesítményt használták. Kiderült, hogy a töltési veszteségek néhány autó esetében igencsak jelentősek. Az ADAC Ecotestje szerint 108,3 kWh-nyi áramot kell felhasználni kell tölteni a Tesla Model X 100 kWh-s akkumulátorának teljes feltöltéséhez. Nem szerepelt jobban az olcsó Seat Mii (37,8 kWh kellett a 32,3 kWh-s akksihoz) és a Jaguar i-Pace (100,8 kWh kellett a 90 kWh-s akkuhoz).
A hatótávolsági versenyt ugyanakkor a nagy akkus autók nyerték: a Tesla modellek és a Porsche Taycan nyertek a kategóriában, de a Kia e-Niro és a Hyundai Kona is jól teljesítetta 64 kWh-s akkuval, valamint a kis Renault Zoe is tisztességes hatótávval rendelkezik, 52 kWh-s akkumulátorral 335 kilométert is megtesz. Viszonylag kicsi akkumulátora miatt a Hyundai Ioniq elveszítette fogyasztási előnyeit, és csak a tesztelt járművek középmezőnyébe került.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok