A spanyol fogyasztóvédelmi minisztérium közleménye szerint az Airbnb 65 122 hirdetése sértette meg a fogyasztóvédelmi szabályokat.
A németek többsége eltörölné a tinédzserek szülői felügyelet melletti alkoholfogyasztását lehetővé tevő jogszabályt, és szigorúbb törvényeket vezetne be a fiatalok védelme érdekében egy csütörtökön közzétett közvélemény-kutatás szerint.
Németországban jelenleg a 14 év feletti fiatalok a szüleik jelenléte és beleegyezése mellett rendelhetnek és fogyaszthatnak sört és bort nyilvános helyeken. A Forsa közvélemény-kutató júniusi felmérése szerint a válaszadók 65 százaléka támogatná, hogy töröljék el ezt a megengedő szabályozást. A szűk többség, 52 százalék azon a véleményen volt, hogy 16-ról 18 évre kellene emelni azt a korhatárt, amikortól egy fiatal maga vásárolhat sört és bort.
A német tartományi miniszterek szintén pártolják a szülői felügyelet melletti alkoholfogyasztás eltörlését, és úgy tűnik, a változtatást Nina Warken szövetségi egészségügyi miniszter is támogatja. Orvosszervezetek régóta szorgalmazzák, hogy a döntéshozók tegyenek többet az alkoholfogyasztás visszaszorítása érdekében. A Német Táplálkozástudományi Társaság (DGE) szerint az alkoholfogyasztásnak nincs biztonságos szintje, egészségügyi szempontból a legjobb a teljes lemondás az alkoholos italokról.
A DGE álláspontja szerint az alkohol olyan pszichoaktív drog, amelynek fogyasztása több mint 200 féle egészségkárosító következménnyel járhat. A tizenévesek még fejlődésben lévő szervezete sokkal érzékenyebb az alkohol mérgező hatásaira, és minél fiatalabb korban kezd el valaki inni, annál nagyobb egészségügyi kockázatokkal kell számolnia.
A Forsa felmérése szerint a németek többsége támogatná az alkoholos italok reklámjának korlátozását is: 35 százalék teljes tilalmat tartana jónak, míg további 32 százalék a reklámok szigorúbb szabályozását látná szívesen.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








