2018. április 26. csütörtök Ervin

Így vehetsz középkategóriás autót az eredeti ár harmadáért


Portfoliós kollégáink néhány héttel ezelőtt olyan autókat teszteltek, melyekből az alapváltozatú modellek is csak 8 millió forint felett érhetőek el, ami sok magyar számára túlságosan sok pénz egy autóért. Ugyanakkor kíváncsiak voltunk, hogy néhány év elteltével mennyit veszítenek ezek az autók az értékükből, hiszen elképzelhető, hogy egy néhány éves autó ára már a szélesebb tömegek számára is elérhető mértékűre csökken.

Passat, Mondeo, Superb - ezeket az autókat tesztelték portfoliós kollégáink néhány héttel ezelőtt. A középkategóriás gépkocsik alapváltozatai is 8 millió forint felett kezdődnek, innentől kezdve nem meglepő, hogy könnyű ezeket az autókat 10 millió forint fölé extrázni. A Superb Style 2.0 TDi DSG modell eredetileg 11,41 millió, a Ford Mondeo ST Line 13,46 millió forintba került, míg a Passat High BMT 2.0 TDI SCR DSG 4Motion típusú modell 2016 decemberében még 15,063 millióba került.

Mondanunk sem kell, hogy Magyarországon az emberek többsége nem engedheti meg magának, hogy ennyi pénzt adjon egy autóért. Közismert ugyanakkor, hogy az autók jelentős része igen gyorsan és igen sokat veszít az értékéből azt követően, hogy kigurult az autószalonból. Így tehát elképzelhető, hogy néhány év elteltével már ezek a modellek is jóval alacsonyabb, már a szélesebb tömegek által is megfizethető áron is megvásárolhatóak.

Türelem rózsát terem

Arra voltunk kíváncsiak, hogy átlagosan mennyibe kerülnek a fenti modellek 3, 5, illetve 5 évnél idősebb korukban. A Használtautó.hu-tól kapott adatok alapján jól látszik, hogy már 3 év elteltével is jelentősen olcsóbban juthatunk hozzá a kocsikhoz.

Például az alapmodellek esetében az átlagos ár már 3 év után is 35,5 százalékkal alacsonyabb a Passat, 22,7 százalékkal a Mondeo és 31,7 százalékkal a Superb esetében. Természetesen az évek előrehaladtával tovább csökken az autók átlagára: az 5 éves modellek már 57,5 (Passat), 52,1 (Mondeo) és 61,4 százalékkal (Superb) olcsóbbak az új daraboknál.

Hasonló értékvesztést tapasztalhatunk az extrás modellek esetén is: átlagosan a Superb 35, a Mondeo 62,7, míg a Passat 41,6 százalékot veszít értékéből, mire betölti a 3 évet. Ez az értékvesztés egy 5 évnél idősebb autó esetében már 63,7 (Superb) illetve 73,3 (Passat) százalékos. Fontos azonban, hogy még ekkor is 4 millió forint feletti árakról beszélünk.

Finanszírozás

Jól látható tehát, hogy néhány év elteltével még mindig magas áron, ám az eredeti ár töredékért lehet megvásárolni a szóban forgó autókat. Persze könnyen lehet, hogy még ekkor sem tudjuk zsebből kifizetni ezeket a modelleket, ám ekkor már reális opció, hogy egy személyi kölcsönnel kiegészítve jussunk hozzá a kiszemelt autóhoz.

El is végeztünk egy kalkulációt a Pénzcentrum kalkulátorával. A számítás során egy 3 millió forintos, 60 hónap futamidejű személyi kölcsönt vettünk alapul. Néhány példa a jelenlegi ajánlatok közül:

  • Cofidis: 58 967 forintos törlesztőrészlet, 6,90 százalékos THM. A visszafizetendő összeg 3 538 020 forint.
  • Budapest Bank: 60 313 forintos törlesztőrészlet, 7,90 százalékos THM. A visszafizetendő összeg 3 618 780 forint.
  • CIB Bank: 60 654 forintos törlesztőrészlet, 8,17 százalékos THM. A visszafizetendő összeg 3 639 240 forint.
Hozzászólások száma: 2 - Hozzászólok a fórumhoz
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS