A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Azt, hogy mire és mennyit költenek az emberek, nagyban befolyásolja, hogy milyen érzelmi állapotban vannak éppen. Az eddigi vélekedések azonban megdőlni látszanak, ugyanis egy új kutatás rávilágít arra, hogy azok, akik szomorúak jóval hajlamosabbak túlköltekezni, mint azok, akik majd kicsattanak az örömtől. Ez pedig sok százezres plusz kiadást jelenthet évente.
Ha az ember lehangolt, könnyen érezheti úgy, hogy egy kis vásárlás majd felvidítja. Ezt pedig már egy kutatás is bizonyítja. Legalábbis azt a részét, hogy ha valaki szomorú vagy stresszes, akkor sokkal többet költ, mintha kiegyensúlyozott lenne. Sőt már a puszta unatkozás is elég lehet ahhoz, hogy az ember a pénztárcájához nyúljon.
- állítja egy, 2500 vásárló bevonásával készített brit kutatás.
Az összes érzelemi reakció közül a stressz volt a legköltségesebb. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy a stressz érzése 10 százalékkal növelte a túlköltekezés valószínűségét. Ráadásul az unatkozással kombinálva ez összesen 1250 fontjába (mai árfolyamon 420 ezer forint körüli összeg) került a gondterhelt vásárlóknak évente. A kutatás emellett azt is kimutatta, hogy a nők 40 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak szépségápolási termékeket, akkor ha szomorúnak érzik magukat.
Nem meglepő módon a ruhák, a rágcsálnivalók és a gyorsételek voltak a legkedveltebb termékek a búskomorság legyőzésére. Ez a gyógymód azonban nem csak a pénztárcákra, de az egészségre is kártékony.
A kutatás párhuzamot von továbbá a gyors fizetési eszközök és a megnövekedett vásárlások között is. A válaszadók kétharmada ugyanis betéti vagy hitelkártyáját használta az érzelmi alapú vásárlásoknál. Ezek a kártyák ugyanis mindig kéznél vannak, nem kell velük bajlódni, és ami a legfontosabb,
Az életkor szintén meghatározó akkor, amikor az érzelmi állapot vezérelte vásárlásról van szó. Erre bizonyíték, hogy a 24 és 35 év közöttiek voltak messze a leghajlamosabbak arra, hogy érzelmi állapotuktól függően túlköltekezzenek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- mondta el Pip Heywood, a kutatást megrednelő MoneySuperMarket igazgatója.
Mindenkinek megvan tehát az oka arra, hogy megvásároljon egy új ruhát vagy mobilt, esetleg lefoglaljon egy nyaralást a hosszú hétvégére. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy nagy eséllyel valamilyen, néhány órával a beruházás előtti esemény okozhatta azt a hangulatot, ami miatt bekövetkezett a vásárlás.
- véli Dr. David Lewis, a kutatást értékelő Mindlab pszichológusa.
Az első lépés tehát annak érdekében, hogy az emberek tudatában legyenek, hogy mire és miért költenek, az hogy megismerik bizonyos érzelmek milyen hatással vannak vásárlási szokásaikra.
(DailyMail)
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát
- Már az idén milliárdos üzletté válhat a női élsport
- Újabb amerikai egyetemen tüntettek palesztinpárti diákok
- Lezárták az M7-est Balatonvilágosnál
- Újabb fordulat a német kémbotrányban: már egy EP-képviselő ellen is nyomoznak
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján