33 °C Budapest
Vége az idegesítő reklámoknak? 5 milliós bírságot kapott a samponos cég

Vége az idegesítő reklámoknak? 5 milliós bírságot kapott a samponos cég

2016. szeptember 9. 15:32

5 millió forintos bírságot kapott az Alpecin a túlzó reklámok miatt, a sampongyártó cég szerencséje, hogy a fogyasztók nem panaszkodtak emiatt.

A túlzó reklámok miatt 5 millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal az Alpecin reklámok miatt. Az eljárásban érintett termékcsalád tagjai (az Alpecin C1 sampon, az Alpecin hajszesz, az Alpecin kettős hatású sampon és az Alpecin Tuning sampon) elsősorban férfiaknak szánt hajápolási és hajhullás elleni termékek, amelyek mindegyike kozmetikumnak minősül.

A vállalkozások több igazolt és jogszerű állítást közöltek az Alpecin termékcsaládról reklámjaikban. A GVH a fogyasztói üzenetek többségéről megállapította, hogy azok nem jogsértők. A hirdetésekben megjelent egyes állítások viszont túlzók voltak a rendelkezésre álló bizonyítékokhoz képest. A döntés szerint a vállalkozások honlapjukon, sajtó- és Google Adwords hirdetéseikben megtévesztően hirdették a fent említett kozmetikumokról 2014 augusztusától 2016 júliusáig, hogy azok alkalmasak és használhatók

  • valamennyi ok miatt kialakuló hajhullás ellen,
  • a foltos hajhullás kezelésére,
  • hajnövesztésre, azaz új hajhagymák növesztésére,
  • ugyanolyan hatékonyak bármely korosztály számára, beleértve az időskorúakat is,
  • biológiai folyamatok megváltoztatására, az őszülés meggátolására.

A GVH kizárólag a DR. KURT WOLFF GMBH & CO. KG-re szabott ki bírságot, mert e cég alakította ki a hirdetések tartalmát, és fedezte azok költségeit. A termék kizárólagos forgalmazójának, a Medimprove Marketing Szaktanácsadó és Szolgáltató Kft.-nek felelőssége ugyan megállapítható volt a jogsértéssel összefüggésben, de a versenyhivatal vele szemben nem szabott ki bírságot, figyelemmel a jelentős egyedi körülményre (azaz, hogy nem vett részt a reklámok megrendelésében, kialakításában).

A bírság kiszabásakor a kommunikációs költségekre alapozott a versenyhivatal. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat célcsoportjának egy része sérülékeny fogyasztó. Enyhítő körülményként vették figyelembe, hogy a vállalkozások

MOST ÉRHETI MEG IGAZÁN LAKÁST, HÁZAT VENNI!

Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor most jött el a Te időd! Egyrészt azért, mert a lakáspiaci mutatók szerint egyértelműen megtört az elmúlt évek brutális áremelkedése. Jelenleg leginkább stagnálnak az árak, de van, ahol már árcsökkenést is tapasztalhatunk. Mindeközben a finanszírozási költségek még rekord alacsony szinten vannak. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum megújult lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,74 százalékos THM-el, és havi 81 188 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 3,03% a THM; a Budapest Banknál 3,10%; az MKB Banknál 3,12%; míg az OTP Banknál 3,23%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

  • felhagytak a jogsértő üzeneteket is tartalmazó hirdetések közzétételével a versenyfelügyeleti eljárás megindítása előtt, illetve az eljárás idején,
  • elismerték a jogsértést az előzetes álláspont megismerését követően.

A bírság összegét csökkentő tényezőként vették figyelembe, hogy az elért fogyasztók túlnyomó része nem találkozott kifogásolható hirdetésekkel.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. július 31. szombat
Oszkár
30. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?