A Marketing Centrum munkatársai ismét arra kérte az embereket, hogy fogadjanak 0 és 100 forint közti tétekkel a 2006-os parlamenti választás lehetséges eredményeire. A felrakott tétek követik a közvélemény hangulatváltozásait, és arra, hogy Gyurcsány Ferenc lesz a miniszterelnök, most több pénzt raktak fel a fogadók, mint Orbán Viktorra.
A Marketing Centrum munkatársai ismét arra kérte az embereket, hogy fogadjanak 0 és 100 forint közti tétekkel a 2006-os parlamenti választás lehetséges eredményeire. A felrakott tétek követik a közvélemény hangulatváltozásait, és arra, hogy Gyurcsány Ferenc lesz a miniszterelnök, most több pénzt raktak fel a fogadók, mint Orbán Viktorra.
Arra, hogy a választás után Orbán Viktor, illetve Gyurcsány Ferenc lesz a miniszterelnök most az összes megkérdezett 90 százaléka kötött virtuális fogadást. Gyurcsány Ferenc győzelmére tavaly nyáron még csak átlagosan 38 forintot tettek fel a válaszadók, most viszont átlagosan 51 forintot. Orbán Viktor esetében viszont alig csökkent a feltett tétek átlaga. A két tavalyi fogadások során 50 forint volt az átlag, most pedig 48 forint.
Egy hónappal a választás előtt a válaszadók 14 százaléka teljesen biztos Gyurcsány Ferenc győzelemében, és feltette rá mind a 100 forintot. 13 százalékuk viszont egy fillért sem rakott erre a lehetőségre. Orbán Viktor sikerében most csak a fogadást kötők tizede biztos, ugyanakkor az ő esetében is 13 százalék azon fogadók aránya, akik egyáltalán nem tettek tétet erre a lehetőségre.
Tavaly decemberben a válaszadók 39 százaléka Orbán Viktor sikerére tett fel több pénzt, és csak 37 százalékuk érezte esélyesebbnek Gyurcsány Ferencet. Ehhez képest jelentősen megváltoztak a győzelmi várakozások, és most azok alkotják a relatív többséget, akik a hivatalban lévő miniszterelnök újraválasztását érzik valószínűbbnek. Mindez persze erősen függ a pártállástól. Az igazán jelentős változás itt az, hogy az MSZP támogatói egyre magabiztosabbak, és a Fidesz támogatók is sokkal kevésbé hajlamosak esélytelennek érezni Gyurcsány Ferencet, mint tavaly nyáron.
A Marketing Centrum virtuális fogadásán, arra is lehetett téteket rakni, hogy a kisebb pártok bejutnak-e a parlamentbe. Az ezzel kapcsolatos várakozások döntőek lehetnek a kispártok tényleges választási esélyeit illetően is. Ha ugyanis egy polgár esélytelennek érez egy pártot a parlamenti küszöb átlépésre, akkor nyílván kétszer is meggondolja, hogy érdemes-e erre a pártra voksolnia. A fogadást kötők az SZDSZ bejutására most is átlagosan 43 forintot tettek fel, akárcsak tavaly decemberben. Ugyanakkor az MDF és a Jobbik-MIÉP bejutásának „árfolyama” 2-2 forinttal csökkent. Az MDF számára azonban az igazán kellemetlen hír az, hogy a saját híveik körében 8 forinttal csökkent a bejutásra tett tétek átlaga, és ez a változás az alacsony esetszám ellenére is szignifikáns.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








