A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Közzétette legfrissebb számait a Netflix, amelyekből kiderült, hogy a cég előfizetőinek száma már átlépte a 200 milliót, valamint arról is beszámolt a cég, hogy többé nem lesz szüksége többmilliárdos kölcsönökre, hogy finanszírozni tudja a streaming szolgáltatására készülő filmeket és sorozatokat.
A mostani egy pénzügyi mérföldkövet jelent a Netflix számára, hiszen úgy néz ki beérett a cég stratégiája, mely szerint nagymértékű hitelfelvétellel veszi fel a verseny a hollywoodi stúdiókkal. A világ legnagyobb streaming szolgáltatója kevesebb, mint egy évtized alatt 15 milliárd dollár hitelt vett fel és a mostani beszámolóban közölte, hogy a szabad cash flow 2021-ben végre egyenesbe jöhet.
- a Netflix közölte, hogy vizsgálja annak lehetőségét, hogy a többlet készpénzt visszaforgassa a részvényeseknek részvény-visszavásárlás útján. Emellett 10-15 milliárd dolláros bruttó adósság fenntartását tervezi. Egyébként ezért is nagy szó a pozitív cash flow mert a streaming szolgáltatások jellemzően veszteségesen működnek, például a Disney is arra számít, hogy a streamingen keresztül még évekig veszteségeket fog elkönyvelni.
Október és november között a Netflix 8,5 millió új előfizetőt szerzett, ami jóval meghaladta a Wall Street 6,1 milliós várakozását és mindezt úgy érte el a cég, hogy közben egyre élesedik a verseny a szegmensben és az Egyesült Államokban még árat is emelt a szolgáltató. A 8,5 millió új ügyféllel a Netflixnek már 203,7 millió előfizetője van. 2020 emellett a cég történetének legsikeresebb éve volt előfizetők szempontjából, soha annyi előfizetőt nem szereztek a korábbi években, mint tavaly.
A negyedév végi teljes előfizetőszám alapján még mindig az Egyesült Államok és Kanada a Netflix fő piaca, összesen 74 millió előfizetővel, de már az EMEA-térség is megközelíti, 67 millió előfizetővel. Az egész évet tekintve azonban az látszik, hogy a növekedés motorja már rég nem az amerikai régió, hiszen az új előfizetők 83 százaléka az USA-Kanada régión kívülről érkezett, ezen belül a legjelentősebb az EMEA régió volt, amely az új előfizetők 41 százalékát adta.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kilátásokat tekintve a Netflix további 6 millió új előfizetőt tervez szerezni az idei első negyedévben, amely viszont elmaradt a várakozásoktól, hiszen az elemzők durván 8 millió fős előrejelzést vártak. A bevételek tekintetében nem okozott meglepetést a cég. A Netflix 6,6 milliárd dolláros bevételről számolt be a negyedik negyedévre, ami 21,5 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához viszonyítva és lényegében megegyezett az elemzői várakozással.
Az adózott eredmény ezzel szemben csökkent, a tavaly negyedik negyedéves 587 millió dollárról 7,6 százalékkal 542,2 millió dollárra. Ennek értelmében tehát az EPS is csökkent, a tavalyi 1,3 dollárról 1,19 dollárra, míg az elemzők 1,39 dolláros EPS-t vártak. Vélhetően az előfizetők számával és a kedvező cash flow-val kapcsolatos híreknek köszönhetően valósággal széttépték a Netflixet a tegnapi piaczárás után, az árfolyam 13,1 százalékot ugrott.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








