Mától két újabb érték került fel a hungarikumok listájára.
2008-ban "Az év üzletembere" Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója, a "Példakép" Esztergályos Jenő, az Apáczai Kiadó Kft. ügyvezető igazgatója lett. A "Merész újító" Losonczi Áron, a Litracon Bt. tulajdonosa, a fényáteresztő beton feltalálója, a "Jövő ígérete" Sándor Szandra, a Nanushka designer márka tervező-ügyvezetője lett - jelentették be vasárnap éjjel, az Ernst & Young immár hatodik alkalommal rendezett díjátadó gáláján - írja a Portfólió.
"Az év üzletembere" díjat Gerendai Károly előtt Jaksity György (2007), Bojár Gábor (2006), Demján Sándor (2005), Dr. Kürti Sándor (2004) és Dr. Csányi Sándor (2003) vehette át.
"A paprika és a pálinka után 1993-ban egy új hungarikum született. A Sziget Fesztivál alakítja és növeli a hazai piac ismertségét, új lehetőségeket teremtve az itteni művészvilág számára. Gerendai Károly üzleti vállalkozásai és tevékenysége meghatározó tényezője az itthoni turizmusnak, Magyarország nemzetközi ismertségének és pozitív megítélésének." - indokolta döntését a független bíráló bizottság, melynek elnöke a tavalyi nyertes, Jaksity György volt.
A plakátragasztóként és turnémenedzserként kezdő Gerendai karrierjének meghatározó pontja 1993-ban volt, amikor Müller Péter Sziámival és Szekfű Balázzsal létrehozta az első Sziget Fesztivált. Az ötlet megvalósítói olyan nemzetközi ifjúsági találkozót akartak szervezni, ahol mérsékelt áron biztosítottak a kulturális szabadidős programok. Az első fesztivál 26 millió forintos költségvetéssel, két színpadon, kétszáz koncerttel, nyolcvan filmmel és negyven színházi produkcióval indult, és több mint 43 ezer látogatót vonzott. Mára a Sziget Fesztivál Európa egyik legismertebb ifjúsági kulturális rendezvénye, évente közel 60 programhelyszínnel és 400 000 látogatóval.
A fesztivál éves szervezésére alapított Sziget Kft. nevét számos egyéb rendezvény is fémjelezi, ilyen például a Ferencvárosi Ünnepi Játékok, az Európa Nap, a Zene Ünnepe, a Wanted Fesztivál, a Sport Sziget, a Budapest Parádé, az olaszországi, franciaországi és hollandiai Magyar Kulturális Évad, a VOLT Fesztivál és a Balaton Sound.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kreatív üzletemberként ismert Gerendai Károly az elmúlt 10 évben számos egyéb üzleti projektbe is belevágott - áll a Sziget Kft. közleményében. Alapítója és kiadója a Wanted, majd WAN2 magazinnak, 2002-ben megnyitotta a Kultiplex Művelődési Házat, 2004-ben a TV Sziget televíziós műsorgyártó vállalkozás - melyből az MTV-n látható Kultúrház kinőtte magát - producere volt. 2007-ben pedig újra a média világába lépett: jelentős szerepet vállalt az EST csoport újraszervezésében. Jelenleg résztulajdonosa a RádióCafe-t üzemeltető illetve a Pesti Estet és a Time Out Budapestet is kiadó EMG Kft.-nek, melynek operatív irányítását is ellátja.
Gerendai Károly a vendéglátóiparban is érdekelt, 2006-ig üzemeltetője és résztulajdonosa volt a Liszt Ferenc téri Buena Vista étteremnek, 2008-ban pedig megnyitotta tulajdonostársaival a Costes Éttermet, melynek célja, hogy meghonosítsa a világszínvonalú csúcsgasztronómiát Magyarországon.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








