Az interjú során Jaksity Györggyel a magyar gazdaság és politika aktuális helyzetéről, valamint az Orbán-kormány eddigi gazdaságpolitikájának három korszakáról beszéltek.
2008-ban "Az év üzletembere" Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója, a "Példakép" Esztergályos Jenő, az Apáczai Kiadó Kft. ügyvezető igazgatója lett. A "Merész újító" Losonczi Áron, a Litracon Bt. tulajdonosa, a fényáteresztő beton feltalálója, a "Jövő ígérete" Sándor Szandra, a Nanushka designer márka tervező-ügyvezetője lett - jelentették be vasárnap éjjel, az Ernst & Young immár hatodik alkalommal rendezett díjátadó gáláján - írja a Portfólió.
"Az év üzletembere" díjat Gerendai Károly előtt Jaksity György (2007), Bojár Gábor (2006), Demján Sándor (2005), Dr. Kürti Sándor (2004) és Dr. Csányi Sándor (2003) vehette át.
"A paprika és a pálinka után 1993-ban egy új hungarikum született. A Sziget Fesztivál alakítja és növeli a hazai piac ismertségét, új lehetőségeket teremtve az itteni művészvilág számára. Gerendai Károly üzleti vállalkozásai és tevékenysége meghatározó tényezője az itthoni turizmusnak, Magyarország nemzetközi ismertségének és pozitív megítélésének." - indokolta döntését a független bíráló bizottság, melynek elnöke a tavalyi nyertes, Jaksity György volt.
A plakátragasztóként és turnémenedzserként kezdő Gerendai karrierjének meghatározó pontja 1993-ban volt, amikor Müller Péter Sziámival és Szekfű Balázzsal létrehozta az első Sziget Fesztivált. Az ötlet megvalósítói olyan nemzetközi ifjúsági találkozót akartak szervezni, ahol mérsékelt áron biztosítottak a kulturális szabadidős programok. Az első fesztivál 26 millió forintos költségvetéssel, két színpadon, kétszáz koncerttel, nyolcvan filmmel és negyven színházi produkcióval indult, és több mint 43 ezer látogatót vonzott. Mára a Sziget Fesztivál Európa egyik legismertebb ifjúsági kulturális rendezvénye, évente közel 60 programhelyszínnel és 400 000 látogatóval.
A fesztivál éves szervezésére alapított Sziget Kft. nevét számos egyéb rendezvény is fémjelezi, ilyen például a Ferencvárosi Ünnepi Játékok, az Európa Nap, a Zene Ünnepe, a Wanted Fesztivál, a Sport Sziget, a Budapest Parádé, az olaszországi, franciaországi és hollandiai Magyar Kulturális Évad, a VOLT Fesztivál és a Balaton Sound.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kreatív üzletemberként ismert Gerendai Károly az elmúlt 10 évben számos egyéb üzleti projektbe is belevágott - áll a Sziget Kft. közleményében. Alapítója és kiadója a Wanted, majd WAN2 magazinnak, 2002-ben megnyitotta a Kultiplex Művelődési Házat, 2004-ben a TV Sziget televíziós műsorgyártó vállalkozás - melyből az MTV-n látható Kultúrház kinőtte magát - producere volt. 2007-ben pedig újra a média világába lépett: jelentős szerepet vállalt az EST csoport újraszervezésében. Jelenleg résztulajdonosa a RádióCafe-t üzemeltető illetve a Pesti Estet és a Time Out Budapestet is kiadó EMG Kft.-nek, melynek operatív irányítását is ellátja.
Gerendai Károly a vendéglátóiparban is érdekelt, 2006-ig üzemeltetője és résztulajdonosa volt a Liszt Ferenc téri Buena Vista étteremnek, 2008-ban pedig megnyitotta tulajdonostársaival a Costes Éttermet, melynek célja, hogy meghonosítsa a világszínvonalú csúcsgasztronómiát Magyarországon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház