Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
Rekordévre készül a turizmus, a várakozások szerint nem csak az első negyedév, de a húsvéti időszak is kiemelkedően jó számokat hoz majd. A legnépszerűbb belföldi úti cél a tavaszi szünetben idén Eger, Gyula és Hajdúszoboszló lesz, az árak viszont legkevesebb 16, de inkább 20-30 százalékkal emelkedtek meg egyetlen év leforgása alatt. Egy éjszaka egy főnek átlagosan 11 420 forintba kerül.
2019 után ismét rekordévre készül a turizmus, ezt a várakozást erősítik a januári adatok is. Horváth Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerint „jól hajrázott a turisztikai ágazat 2022 végén, és ezt sikerült átmenteni 2023 elejére is”, februárban a foglalások száma már elérte a 2 millió vendégéjszakát, ami 10 százalékkal haladja meg a tavaly februárit. A tavalyi első negyedév 5,9 millió vendégéjszakája után az előrejelzések 6,3 millióval számolnak az idén.
A várakozások szerint a húsvéti időszak is kiemelkedően jó számokat hoz majd. 2023ban a tavaszi szünet 6 napos lesz, az utolsó tanítási nap 2023. április 5., szerda lesz, és április 11-ig, keddig tart.
Már dübörög a húsvét
Március másodikáig közel 23 százalékkal több foglalást tettek meg a húsvéti hosszú hétvégére, és 36,5 százalékkal több a tavaszi szünetre szóló foglalások aránya tavalyhoz képest időarányosan; sokan már előre foglaltak. Közülük 14% már tavaly lefoglalta az idei tavaszi szüneti üdülést
- tájékoztatta a Pénzcentrumot Kelemen Lili, a Szállás.hu sajtószóvivője.
A legnépszerűbb belföldi úti célok a portálon keresztül történő foglalások alapján:
- Eger
- Gyula
- Hajdúszoboszló
- Pécs
- Hévíz
- Nyíregyház
- Sopron
- Zalakaros
- Szeged
- Budapest
Az árakkal kapcsolatban Kelemen Lili elmondta, 16,8%-kos emelkedést látnak jelenleg az átlagos Ft/fő/éj változását tekintve, így
átlagosan egy éjszaka egy főnek 11 420 forintba kerül.
Az árak máshol is nőnek, például a Hunguest Hotels a légitársaságoktól ismert dinamikus árazást alkalmazza, így egy szoba ára függ a foglalás időpontjától, a rendelkezésre álló kapacitástól és az ellátás típusától is.
A gazdasági változásokat és a piaci mozgásokat természetesen követik az áraink, egyből azonban nem engedhetünk: a megfelelő ár-érték arányból. Szállodáinkban a szobaár a bőséges reggeli és svédasztalos vacsora mellett a legtöbb esetben a fürdőbelépőt is tartalmazza
- mondta el Labossa Lajos, marketing és kommunikációs igazgató, majd hozzátette, a tizenkét wellness szállodájukból kilenc már teltházas a tavaszi szünet idején. A Balaton-parti BÁL Resortban, a hévízi Panorámában és a tapolcai Pelionban még lecsaphatnak az érdeklődők az utolsó szobák egyikére. A szünetben kiemelt gyermekanimációval és sztárfellépőkkel várják vendégeiket Bükfürdőtől Gyuláig az ország népszerű fürdővárosaiban.
Jól alakul a március 15. hosszú hétvége is, dacára annak, hogy idén a hét közepére, szerdára esik a nemzeti ünnep. A vendégek a megelőző hétvégét kötötték össze a vélhetően szabadságként kivett hétfő-keddel, így ez az időszak népszerűbb volt eddig.
A napokban elkezdett felpörögni az érdeklődés a szerdával kezdődő hosszú hétvége iránt is, így egész héten telt ház várható.
- tudtuk meg Labossa Lajostól. De a Danubius Hotelsnél nagyon bizakodóak az előttünk álló hónapok, különösen a húsvéti időszakot illetően. A húsvéti hosszú hétvégén a vidéki házaikban, már most 70% körüli a foglaltság. Itt szinte biztosak abban, hogy teltházzal fognak üzemelni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az átlagárak itt jellemzően 20-30% közötti mértékben emelkedtek.
A vidékkel párhuzamosan a budapesti szállodáik kilátásai is folyamatosan javulnak:
nem véletlen, hogy február végén, 4 hónap üzemszünetet követően újra nyitjuk a Hungaria-t, Magyarország legnagyobb szállodáját. Budapest az elmúlt hónapokban is egyre növekvő népszerűségnek örvend, a vendégéjszakák száma dinamikusan növekszik, jóllehet a volumen a legtöbb küldőországból elmaradt a COVID előtti időszaktól. Itt ezt ellensúlyozza a tavalyi árakhoz képest egy 25-30% közötti euróban mért átlagárnövekedés. Ennek megfelelően a húsvéti időszak alatt is erős keresletre számítunk budapesti szállodáinkban is
– számolt be Bogár Zoltán, a Danubius Hotels központi üzletfejlesztési igazgatója. Hozzátette, hogy míg szabadidős egyéni vendégek száma náluk már elérte a covid előtti szintet, és az üzleti és konferenciaturizmus is éledezik, de még nem tartanak ott, ahol a pandémia előtt, az idei évben ebben fejlődést várnak.
Zsebek közt
2023. január elsejétől megszűntek a Széchenyi Pihenő Kártya alszámlái, azaz zsebei. A korábbi szálláshely-, vendéglátás-, valamint szabadidő-alszámlára gyűjtött összegek összeadódtak, és bármire fel lehet használni a pénzt, ami gyorsabbá, egyszerűbbé teszi a kártya felhasználását.
A SZÉP Kártya általában véve nagyon jó forgalomélénkítő hatású. Jelenleg annak lehet pozitív hatása a belföldi keresletre, hogy május végén nagyobb volumenű SZÉP kártyára elhelyezett pénz fog lejárni és extra adóteher illeti az el nem költött összegeket. A zsebek eltörlésének hatását külön nehéz megítélni, ne felejtsük el, hogy a tavalyi év második felében is már biztosított volt a zsebek átjárhatósága – mondta el Bogár Zoltán. Tehát SZÉP-kártya zsebeivel kapcsolatos változtatás mindenképpen kényelmesebb felhasználást tesz lehetővé a szállodai pihenést választók számára, elfogadói oldalon ugyanakkor kevésbé van ennek jelentősége, hiszen egy saját étteremmel, bárral rendelkező wellness hotel korábban is el tudta fogadni mind a három zsebből történő fizetést.
Külföld is nagyon megy
De nem csak a magyar szálláshelyek telítődnek rohamtempóban, már a külföldi körutazások
Húsvétra nincs már tulajdonképpen semmi!
- ezt Ráth Andrea, a Premio Travel igazgatója mondta el a Pénzcentrumnak. A tavaszi körutazásokat gyakorlatilag mostanra kiárulták, kora nyárra vannak még olaszországi útjaik. Az Észak-Olasz Tavak kirándulás és a Toszkána, ami még foglalható, de az is csak azért, mert megduplázták az eddigi csoportok számát a nagy érdeklődésre való tekintettel. Elmondása szerint Amerika továbbra is elképesztően népszerű, de Madeira az, ami új desztinációként berobbant ebben az időszakban - 8 nap, 7 éjszaka repülővel, szállással, reggelivel 419 ezer forint fejenként.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








