„Ha nem adnak szalonnát, elviszem a gerendát” Ettől a felvételtől te is libabőrös leszel! Hátborzongató archív felvételen a Luca-napi asszony járás, ahogy dédanyáink csinálták!
Könnyen lehet, hogy a korábbi évekhez képest idén nem lesz átütő siker a Torkos Csütörtök. Aggodalomra adhat okot, hogy a szokásos februári dátum helyett idén január végén ebédelhetünk, vacsorázhatunk féláron, ráadásul még mindig nem ismert a részt vevő éttermek listája. A Pénzcentrum.hu mutatja a részleteket.
Már januárban
A magyar néphagyomány és szokásrend egyik kiemelt jelentőségű időszaka a Farsang. Ez a húsvétot megelőző, vízkereszttől hamvazószerdáig tartó, váltakozó hosszúságú időszak számos érdekes, már-már elfeledett népszokásnak ad teret. Ilyen például a farsang elejét jelző "regélő hétfő" vagy a "farsang farkát" jelölő három jeles nap, a húshagyó kedd, a hamvazó szerda és a Torkos Csütörtök.
A szervezők az egyik ilyen népszokás felelevenítésével, a hamvazó szerdát követő Torkos Csütörtök újjáélesztésével szeretnék ráirányítani a figyelmet a hagyományok csodás tárházára. Torkos Csütörtökön - annak ellenére, hogy a húsvéti 40 napos böjt kezdetét jelentő hamvazó szerdát követően ünnepeljük - ismét szabad volt húst fogyasztani, sőt bizonyos területeken a csütörtöki torkoskodás "kötelező" volt, már csak a farsangi maradékok elfogyasztása céljából is.
2013-ban ismét lesz Torkos Csütörtök. A szervező Magyar Turizmus (MT) Zrt. tájékoztatása szerint azonban a magyar gasztronómiát népszerűsítő akcióra idén - a néphagyománytól eltérően -nem a hamvazószerdát követő csütörtökön kerül sor, mivel az épp - az étterembe járás szempontjából szintén népszerű - Valentin (Bálint) napra esik. Az MT Zrt. ezért - a gasztronómiai szövetségekkel egyeztetve - 2013. január 31-én szervezi meg az akciót Farsangi Torkos Csütörtök néven. Ezen a napon a felhíváshoz csatlakozó éttermek vállalják, hogy az étel- és italfogyasztásból egyaránt 50 százalékos kedvezményt biztosítanak.
A kezdeményezéshez mindazon szálláshelyek is csatlakozhatnak, amelyek vállalják, hogy a Torkos Csütörtököt követő "hosszú hétvégére" speciális, kedvezményes ajánlatokat dolgoznak ki. Az akcióban részt vevő szálláshelyek a kedvezményes csomagot a szabad kapacitás függvényében biztosítják.
Idén több a kérdőjel
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A szervezők a korábbi évek (az eseményt 2006-ban rendezték meg először, tavaly mintegy 160 ezer vendég torkoskodott ezernél is több hazai étteremben) tapasztalata alapján azt javasolják, érdemes a kiszemelt éttermekben előre interneten vagy telefonon asztalt foglalni.
Ehhez nyújt segítséget az esemény honlapján (január 14-től) működő éttermi kereső, ahol városra bontva böngészhetünk (majd) az akcióban részt vevő éttermek között. Kérdés ugyanakkor, hogy nem jelent-e gondot, hogy 20 nappal az idei Torkos Csütörtök előtt még nem elérhető az étteremkereső, így csak jövő héttől böngészhetjük még a részt vevő vendéglátóhelyek listáját.

A szervezőktől azt is szerettük volna megtudni, hogy nem tartanak-e attól, hogy idén kisebb lesz az érdeklődés, például azért, mert a szokásos február helyett januárban (általában az év első hónapja sok család számára a költekezés visszafogását jelenti) lesz az esemény, vagy azért, mert hónap végén rendezik meg a Torkos Csütörtököt, tehát pont fizetésnap előtt?
A Magyar Turizmus Zrt. csütörtökön kérdéseinkre azt válaszolta, hogy hogy a Torkos Csütörtök akcióhoz való csatlakozásra a jelentkezések még nem zárultak le, a csatlakozók és az ajánlatok regisztrálása folyamatban van. A jelentkezésekről illetve a csatlakozott éttermek és egyéb partnerek számát illetően a későbbiekben adnak tájékoztatást.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








