Támogatná a használatarányos útdíj bevezetését a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), feltéve, ha a kormány néhány kedvezményt is hajlandó tenni a hazai fuvarozó cégeknek - nyilatkozta a Napi Gazdaságnak Karmos Gábor, az egyesület főtitkára.
A magyar közúti fuvarozók érdekvédelmi szervezet támogatja a használatarányos útdíj bevezetését, mely számításaik szerint mintegy 50-60 milliárd forint költségvetési többletbevételt eredményezne évente. A szervezet álláspontja szerint a megemelt útdíjakból befolyó pénzek lehetőséget biztosítanának a kormányzat számára, hogy az állam kedvezményeket tudjon biztosítsanak a hazai fuvarozók számára.
A kamionosok a gázolaj árából literenként 8 forint állami visszatérítést szeretnének elérni, valamint a vezetőknek adható napidíj adómentes határának megemelését. Az utóbbi határ jelenleg 25 euró naponta, a régiónkban az egyik legalacsonyabb szinten van - hangsúlyozta Karmos Gábor. A főtitkár szerint ezt az értéket legalább napi 35-45 euróig fel kellene tornászni, hogy magyar fuvarozók versenyben maradhassanak a szlovák illetve román cégekkel.
A zöldek is támogatják: Jöhet a használatarányos útdíj?
A kamionok számára kiszabott használatarányos útdíjat idén január elsején vezették be Szlovákiában. Csehországban, Ausztriában és Németországban pedig már régebb óta működik a megtett távolsággal arányos fizetési rendszer a teherforgalom számára. A hazai utakon is indokolt lenne a rendszer bevezetése, mert ezzel biztosítani lehetne, hogy az utakat jobban igénybevevő és az környezetet jobban terhelő (külföldi) járművek megfizessék a közlekedés régiónkban szokásos piaci árát.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








