Óriási akció: Kevesebbet többért!

Pénzcentrum
2006. június 26. 12:00

Lassuló piaci növekedés, emelkedő árak, ezek jellemzik az autóipart mind Európában, mind pedig az Államokban. Itthon sem jobb a helyzet, a gyengülő forint, a Gyurcsány csomag egyes elemei élre repített minket az Unión belül, már ami a drágulás ütemét illeti.



Miből mennyit?


A német járműipari szövetségben (VDA) májusban Nyugat-Európában 1,35 millió új autó kapott rendszámot, ez 10,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A májusi erősödés elsősorban a Fiat és a Volkswagen modellek erőteljes értékesítésének köszönhető, de az átlagosnál jobban nőtt a Toyota, a Honda, a Suzuki és a Mazda értékesítése is.

Amerikában is változatlan a helyzet, a hazai autógyártók piaci részesedése egyre csökken, míg az ázsiai gyártók az élre törnek. A GM, Ford, DaimlerChrysler piaci részesedése 52.9%-osra esett vissza az amerikai eladási statisztikák alapján, miközben az ázsiai gyártók már a piac több mint 40%-t kontrollálják.

Emelkedő árak

Egy év alatt átlagosan 2,9 százalékkal emelkedtek az uniós piacokon az új kocsik árai, a magyar mutató 1,1 százalék volt, ám az elmúlt negyedévben még a legolcsóbbak kategóriájában is százezrekkel drágultak itthon a kisautók. Az év első öt hónapjában az EU huszonöt országában 6,827 millió, itthon 79,5 ezer új személyautót helyeztek forgalomba, ami uniós szinten 2,4 százalékos, Magyarországon 5,1 százalékos növekedését jelent.

Legdrágábban Dániában lehet új autót venni, a legolcsóbban pedig Svájcban és Magyarországon. Azonban, Magyarországon az új autók árai, a vizsgált tizenkét hónapban 1,1 százalékkal nőttek. Ennél nagyobb mértékű emelkedést mutatnak az idei számok. 2006 márciusa és június a között a legolcsóbbak mezőnyének többsége drágult, méghozzá jelentős mértékben: a 2 millió forintnál olcsóbbak kínálata alaposan megritkult. Változatlan maradt a két piacvezető modell, a Suzuki Ignis és Swift ára itthon, mindkettő alapváltozata 2,050 millió forintba kerül, és nem drágult a Ford Ka sem.

Az eltérő adózási terhek miatt jelentős különbségek tapasztalható a tagországok között: a RoadToData Euro összeállítása szerint, a 100-as indexű Nagy-Britanniához képest a magyar mutató 92, a svájcié 90, a dáné 193. A 2005 április és 2006 április közötti felmérés szerint a kisautók árai emelkedtek a legnagyobb mértékben, pontosan 4,1 százalékkal, miközben a kompakt osztályban 2,2 százalékos, a prémium alsó középkategóriában 3,7 százalékos, a középkategóriában 1,7 százalékos volt az árcsökkenés. A dízelek 3,1 százalékkal, a benzines kocsik 2,7 százalékkal drágultak.

Húsbavágó igazságról rántja le a leplet a magyar rendező: ilyen film is ritkán készül itthon

A független filmeknek mindig lesz létjogosultságuk, ahogy közönségük is - vallja Pető Szabolcs, filmrendező.

Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 3. szombat
Ferenc, Olívia
48. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?