A világ szinte minden táján rekordokat döntenek az újautó -eladási statisztikák, ezzel szemben Japánban lelassult a növekedés dinamikája és már az újdonságok sem forrósítják fel a leendő vásárlók vérét.
Európában 3,2 százalékkal, az Egyesült Államokban 1 százalékkal, Kínában 21 százalékkal nőttek az autóeladások. Ezzel szemben az első negyedévben 1,76 millió új személyautót adtak el Japánban, ami 0,5 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában.
Különösen élénk volt a kisautók márciusi forgalma: a szupermini modellekből az előző évhez képest 4,1 százalékkal több kelt el, ami összesen 277 ezer darabot jelentett egyetlen hónap alatt. A legsikeresebb modellek listáját egy nyolcadik évében járó modell, az Esztergomban már nem gyártott, de a Suzuki Kosai üzemében készülő Wagon R+ vezeti 68,6 ezer darabbal.
Továbbra is a Toyota a legkeresettebb márka: idén a konszern összesen 730 ezer autót értékesített, ebből 526 ezer volt a névadó márkáé, a többi Daihatsuként, Hinoként és Lexusként kelt el. A modellek listáján második helyen álló Daihatsu Move típusból 56 ezer, a harmadik Corollából az első negyedévben több mint 40 ezer kelt el, vagyis az első három helyen nem történt változás.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nissanokból 268 ezret, Suzukikból 211 ezret, Hondákból 184 ezret, Mitsubishikből 93 ezret, Mazdákból 87 ezret, Subarukból 70,6 ezret adtak el, ami az utóbbi esetében 14,3 százalékos visszaesést jelent.
A stagnáló piacon alig emelkedtek az importmodellek eladásai: 2006 első negyedévében 71 ezer külföldi kocsi kelt el, ez 1300 darabos növekedést jelent. Konszern szinten a VW AG vezet 20,5 ezer kocsival, ebből 16,2 ezer a Volkswagen. A második legkeresettebb importmárka a Mercedes eladásai 22 százalékkal nőttek, ami 13,5 ezer autót jelent. BMW-kből 14,8 ezer, Audikból 4 ezer, Minikből 3,2 ezer kelt el. Egy év alatt kétszeresére nőtek a Bentley-, és másfélszeresére az Aston Martin-eladások. A japán modellek reimportja egy év alatt 5,5 ezerről 4,5 ezerre csökkent.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








