Lassan az összes nagyobb mobilgyártó publikálja második negyedéves számait, így kezd kirajzolódni a kép a mobilpiaci trendekről. Az értékesített készülékek alapján a világ legnagyobb mobilgyártójának számító Nokia gyakorlatilag eltűnt a mobilpiacról, ami a profitrészesedést illeti, miközben az Apple a teljes iparág működési eredményének kétharmadát zsebre teszi - derül ki az asymco.com gyűjtéséből.
Összességében kismértékben csökkent a második negyedévben a mobilgyártók profitja iparági szinten az első negyedévhez képest és a legnagyobb szereplők között több olyat is találunk, amelyik a működési eredmény szintjén nem ért el nyereséget a mobilgyártáson. Sem a Nokia, sem a Motorola, sem az LG, sem a Sony Ericsson nem könyvelt el profitot.
Az Apple sikere viszont töretlen, a lezárt negyedévben már a szektor működési eredményének kétharmadát birtokolta, míg az első negyedévben 57%-ra, a tavalyi év utolsó két negyedévében pedig 50%-ra rúgott súlya. A Samsung az iparági nyereség 15%-át, a Research in Motion pedig 11%-át tette zsebre. Figyelemre méltó még a HTC teljesítménye, részesedése a szektor profitjából 7,4%-ra rúgott, amely új csúcsot jelent a társaság történetében.

A fő trendek nem sokat változtak az első negyedévhez képest. A három mobilgyártó (RIM, Apple, HTC), amely az okostelefonok korszaka előtt, vagyis mintegy négy évvel ezelőtt mindössze az iparági profit 11%-át tudták magukénak, mostanra 84%-ot hasítanak ki a profitból.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








