A húsvéti héten a mozis bevétel alatta maradt a megelőző két hét bevételének is.

Leveszik a cipőjüket a magyarok, ha vendégségben vannak, de csínján bánnak az ajándékozással – mutat rá az Opinio piackutató reprezentatív felmérése. A többség szívesen átadja a helyet a rászorulóknak és toleráns a köztéri dohányzással szemben, azonban a késésre adott reakciók már megosztják a közvéleményt.
A felmérésben résztvevők háromnegyede (76%) automatikusan leveszi a cipőjét, amikor vendégségben jár, de sokan (17%) csak akkor hajlandóak erre, ha a ház ura is elvárja. Tízből négy (43%) válaszadó szerint minden esetben illik ajándékot vinni a vendéglátónak, viszont többen vannak azok (48%) akik szerint elég csak különleges alkalmakkor készülni egy kis meglepetéssel. A nők szigorúbbak ezen a téren, és jóval többen hoznak magukkal mindig ajándékot (48%), mint a férfiak (39%).
A megkérdezettek harmada (36%), de leginkább a hölgyek (41% vs férfiak 32%) vélik úgy, hogy a házigazdának ildomos legalább egy kis házi süteménnyel vagy ropogtatni valóval várni a vendégeket. Jóval kisebb arányban vannak azok, akik főtt ételre számítanak (17%) egy ilyen alkalmon, sőt, negyedük beéri egy kis bolti snackkel (27%), és akadnak, akik még ennyit sem várnak el a vendéglátótól (20%). Az iskolázottságtól is nagyban függ, hogy mi kerül vendéglátáskor az asztalra. Míg a 8 általánost végzettek több, mint negyede (29%) szerint legalább egy főtt fogással érdemes készülni, addig a diplomások alig tizede (9%) vélekedik így.
Köszönünk és átadjuk a helyet az idősebbeknek
Az 50-59 éves korosztályból szinte mindenki (92%) köszön a szomszédainak a liftben, a lépcsőházban vagy az utcán, még akkor is, ha egyébként nincsenek beszélőviszonyban, míg a fiatalabb korosztályokra ez kevésbé jellemző (80%). Az általános vélekedéssel ellentétben, a fővárosban élők ugyanolyan arányban előzékenyek (84%) a köszönést tekintve, mint a vidékiek.
A magyarok többsége (54%) saját bevallása szerint átadja a helyet az idősebbeknek, a kisgyerekeseknek és a várandósoknak is a tömegközlekedési eszközökön, míg minden tizedik (8%) honfitársunk legfeljebb akkor, ha megkérik rá. A válaszadók több mint fele (52%) csak sürgős esetben telefonálna nyilvános helyen, erre a nők érzékenyebbek (56%), mint a férfiak (48%). A közterületi dohányzással kapcsolatban meglehetősen toleránsak az emberek (53%), amíg nem az arcukba fújják a füstöt. A kutatásban résztvevők kétharmada (67%), különösen a tinédzserek (16-19 év, 80%) szerint teljesen elfogadott az orrfújás is nyilvános helyen. A késés megítélése azonban már némileg megosztja a társadalmat, mivel közel felük szerint (47%) mindig meg kell indokolni, miért nem ért oda pontban az illető, miközben hasonló arányban vannak azok (43%) is, akik szerint erre csak akkor van szükség, ha sokat kellett várni a másik félnek. A férfiak között majdnem duplája azok aránya (12%), akik szerint még jelentős késés esetén sem szükséges magyarázatot adni, mint a nők körében (7%).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A sorban állás etikettjét firtató kérdés is törésvonalat jelent a válaszadóknál, mivel tízből négy (43%) résztvevő szerint egyáltalán nem illik megkérdezni az előttünk állót, hogy megelőzhetjük-e, de szinte ugyanannyian (40%) vannak azok, akik szerint viszont igen, ha jó indokkal tesszük.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


