Az Otthon Start program elindulása látványosan felhajtotta az ingatlanárakat, miközben a kevésbé ismert alternatív ingatlanpiacon továbbra is komoly árkülönbségek maradtak.
Még mindig csak hatodik a magyarok fontossági listáján a rezsi, ha új otthon vesznek: ez az 5 dolog előzi meg
Az energiaárak elszabadulása miatt a lakásvásárlásra készülők többsége, nagyjából kétharmada fontosnak vagy egyenesen nagyon fontosnak tartja az energiahatékonyságot a leendő új otthona kiválasztásakor. Egy friss kutatásnak eredményei azt mutatják, hogy 100-ból mindössze 9-en nem foglalkoznak különösebben ezzel a kérdéssel, további 7-en bíznak abban, hogy az esetleges hiányosságok némi felújítással felszámolhatóak, 18-an pedig úgy vannak vele, hogy ez nem tartja vissza őket a vásárlástól, ha egyébként az ingatlan megfelel a többi elvárásuknak. Meglepőnek tűnhet, de az energiahatékonyság még így sem került be az öt legfontosabb lakásválasztási szempont közé.
Az energiahatékonyság az idősebb korosztályok számára különösen fontos szempont az új ingatlan kiválasztásakor, ami azt mutathatja, hogy leginkább ők szenvedik meg az energiaköltségek elszabadulását és keresnek olcsóbban, gazdaságosabban fenntartható lakásokat, házakat – az OTP Bank és az otpotthon.hu legfrissebb kutatásának eredménye szerint. A fővárosiak és a felsőfokú végzettséggel rendelkező válaszadók körében szintén kiemelt helyen szerepel ez az elvárás az új otthon felkutatásakor, kiválasztásakor.
Az ingatlanok energiahatékonyságával kapcsolatos elvárások előtérbe kerülése, erősödése a portál keresési adataiban is megfigyelhető. „Az alacsony rezsi kifejezés továbbra is népszerű, tavaly augusztus óta folyamatosan növekszik az erre irányuló szabad szavas keresések száma. A napelemek és egyéb energiahatékonysággal kapcsolatos kifejezésekre viszont ezzel ellentétes, csökkenő trend figyelhető meg” – mondja Lipták Zsuzsa, az OTP Otthonmegoldások Kft. ügyvezetője.
Bár a kutatás eredménye egyértelműen azt mutatja, hogy az energiahatékonyság a válaszadók egyharmadának fontos, további egyharmadának pedig kiemelten fontos, mégsem ez a meghatározó szempont az új otthon kiválasztásánál, olyannyira nem, hogy még az első ötbe sem került be a lakásválasztási szempontok listáján.
Az összes megkérdezett körében ugyanis az első és legfontosabb dolog az ingatlan elhelyezkedése (város, falu, kerület stb.), a második az ára, a harmadik a típusa (lakás, ház, építési telek stb.), a negyedik az alapterülete, az ötödik pedig az állapota, ami lehet felújított vagy felújítást igénylő. Csak ez után, a hatodik helyen jelenik meg a szempontok fontossági listáján a szigetelés, majd az energiafelhasználás és ezzel együtt a várható rezsiköltség, megelőzve a szobák számát.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Van még egy csavar a kutatási eredményekben, ami arra erősít rá, hogy az energiahatékonyság egyre fontosabbá válik az új otthon kiválasztásakor. A válaszokból ugyanis az is kiderült, hogy az ár és az ingatlan típusa mellett az energiafelhasználás és az rezsiszámla is azok közé az elvárások közé tartozik, amelyekből a vásárlók a legkevésbé hajlandóak engedni, inkább a kiszemelt ingatlan alapterületében kötnek kompromisszumot, jobban mondva adnak le eredeti igényeikből.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








