Karácsonyi sütemények az ünnepekre: ezek a legjobb karácsonyi receptek, így készülnek a legfinomabb karácsonyi sütik, köztük karácsonyi sütés nélküli sütik és karácsonyi aprósütik.
Elhelyeztük Magyarországot a tévé-térképen: kiderült, hogy hazánkban átlagosan 54 ezer forintot kell fizetni a szolgáltatásért évente. Ez kb. feleannyi, mint mondjuk a svájci TV-csekk, de a vizsgált országok közül a lengyeleknél a legolcsóbb az előfizetés, nagyjából harmadannyi, mint nálunk. Kiderült, hogy hazánkban 4 millió háztartásra 3,5 millió előfizetés jut, és a legtöbben a digitális szolgáltatást veszik igénybe.
Több európai országban is sokkalta olcsóbb a kábeltévés előfizetés éves díja, mint Magyarországon - legalábbis ez derült ki, amikor összehasonlítottuk a hazai átlagárakat az European Broadcasting Union összegzésével.A listán ugyan hazánk nem szerepelt, de a Pénzcentrum a három legnagyobb hazai szolgáltató (Digi, UPC, Telekom) tévécsomag-árai alapján kiátlagolta, hogy itthon 4506 forintba kerül egy hónapra a TV-előfizetés, egy évre tehát 54 072 forintot kell fizetni a szolgáltatásért, ami átszámolva kb. 163,8 euró - 330 forint körüli euróárfolyammal számoltunk, hiszen a hazai valuta a napokban történelmi mélypont közelébe ért az euróval szemben. Így pedig értelemszerűen minden drágább a magyaroknak, amit euróban kell kifizetni.
Ezzel a drágasági lista második felébe kerültünk: az összesítés szerint Írországban kerül nagyjából ennyibe (160 euró, átszámolva majdnem 53 ezer forint) egy átlagos előfizerés. Ellenben a franciáknál csaknem tízezer forinttal olcsóbb egy évre kifizetni a tévét: náluk ugyanis 139 euró (kb. 45 700 forint) az átlagár. Olaszországban még ennél is olcsóbb a szolgáltatás, csupán 90 euró, durván 29 600 forint egy évre náluk az átlagos előfizetési díj.
A vizsgált országok közül Lengyelországban a legolcsóbb a tévézés, nekik csak 63 euróba (20 700 forintba) kerül egy évre az átlagos előfizetés, ami havonta kb. 1700 forintot jelent.
A drágasági listát Svájc vezeti, ahol horrorisztikus 322 euróba (több mint 106 ezer forintba) kerül egy évre az átlagos tévéelőfizetés. a norvégoknál is rengeteget kell kicsengetni, ha valaki tévézni akar - ott 312 euró, 102 ezer forint az éves díj. Ausztriában sem sokkal olcsóbb beköttetni a televíziót, egy évben több mint 98 ezer forintot (300 eurót) kell fizetni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A 3,5 millió előfizetés országa
Az NMHH havonta készít gyorsjelentéseket a hazai tévéspiacról: a legfrissebb, júniusi adatok szerint a valamivel több mint 4 millió hazai háztartásra több mint 3,5 millió tévéelőfizetés jut. Az is kiderült, hogy immáron az előfizetések több mint 80 százaléka digitális tévére szól.
A jelentés szerint a legnagyobb magyar szolgáltató címért a Telekom és a Digi verseng - egyelőre utóbbi áll nyerésre 30,1 százalékos piaci részesedéssel, mialatt a Telekom csak egy 29,2 százaléknyi szeletet hasít a tortából. A harmadik helyen a UPC áll, 25,5 százalékniy részesedéssel. A többi kisebb szolgáltató részesedése 15,2 százalékos a piacból.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








