A közösségi médiában mindenki utazik és mindenki boldognak tűnik – de vajon tényleg így van?
Már a magyar gyerekek is a bőrükön érzik a horrorinflációt: fájó döntést kell hoznia a szülőknek
Mit tegyenek a szülők, ha a gyerekük zsebpénzemelést szeretne? Kétségtelen, a tavalyi éves infláció 14,5 százalékos volt, de ha igazán rafinált a gyerekünk, akkor a 2023. januári, 25,7 százalékos értékre fog hivatkozni. Ez alapján pedig – persze csak akkor, ha van rá lehetőségünk – mindenképpen indokolt a plusz pénz. De vajon mennyi legyen az emelés? Tette fel a kérdést a Bankmonitor.
Mindenki, így a gyerekek is a saját bőrükön tapasztaljál, hogy egyre drágább az élet. Az éves infláció ugyanis 14,5 százalék volt 2022-ben, míg a januári adatok 25,7 százalékot mutattak. A többség azonban ennél jóval nagyobbnak érzi a drágulást, éppen ezért van, hogy a nyugdíjas inflációt külön méri a KSH (ez az éves szinten 15,2, míg januárban 27,4 százalék volt).
Ebből is látszik, hogy egyes csoportok nem feltétlen azonos szinten érzik meg az infláció mértékét. Azaz a fiatalok és a szülők által tapasztalt drágulás sem lesz azonos. Ezt pedig semmiképpen sem szabad figyelmen kívül hagyni, amikor a gyerek zsebpénzéről döntünk.
Fontos kijelenteni, hogy szülőként nem bízhatjuk rá magunkat teljesen a statisztikusokra, így a Bankmonitor megnézett pár, a gyerekek által is sokszor fogyasztott terméket, hiszen a zsebpénz összegének meghatározása előtt érdemes megnézni, hogy mik azok, amiket a gyerekek heti szinten fogyasztanak.
- 1,5 literes szénsavasmentes ásványvíz: 121 Ft-ról 162 Ft-ra drágult (+33,9%)
- 1,5 literes szénsavas ásványvíz: 119 Ft-ról 162 Ft-ra (+36,1%)
- Hamburger (db): 934 Ft-ról 1360 Ft-ra (45,6%)
- Eszpresszókávé (vendéglátóhelyen): 355 Ft-ról 447 Ft-ra (+25,9%)
- Dobozos narancslé, 100%-os gyümölcstartalommal (1 literes dobozban): 496 Ft-ról 708 Ft-ra (42,7%)
- Mogyorós tejcsokoládé, 90–100 g, egész- vagy törtmogyorós tábla (db): 368 Ft-ról 481 Ft-ra (+30,7%)
- Kakaós csiga (db): 175 Ft-ról 262 Ft-ra (49,7%)
- Multiplex mozi, szombat este (db): 1 870 Ft-ról 2160 Ft-ra. (+15,5%)
- Múzeumba belépőjegy (db): 1170 Ft-ról 1400 Ft-ra (19,7%)
- ChioChips: 330 Ft-ról 500 Ft-ra emelkedett (+51,5 százalék)
A fentiekből is látszik, hogy az emelés teljesen indokolt lehet, csak a mértéke a kérdés. Ha a gyerek például bankkártyát használ, így nyomon tudjuk követni a tranzakciókat, akkor érdemes lehet leülni vele és átbeszéni
Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








