December 24-én életbe lép egy látszólag jelentéktelen jogszabályi változás, amely alapjaiban alakíthatja át a magyar termőföldpiac szabályozását.
Immár több mint 3200 milliárd forint áramlott a szuperállampapírként is emlegetett Magyar Állampapír Pluszba, holott egyáltalán nem ez a legmagasabb hozamú állampapír a piacon. Míg a MÁP+-szal 4,95 százalékos éves átlagos hozamot érhetünk el, a Babakötvényre egészen elképesztő, 6,4 százalékos kamatot kapunk idén. Amelyik családban van kamasz gyerek, ott szinte biztosan jobb választás a Babakötvény a szuperállampapírnál, különösen, ha a tegnapi adatok alapján makacsul megugró inflációra gondolunk.
A MÁP+ 3200 milliárd forintjával szemben csak 80 milliárd forint hever Babakötvényben, pedig jelenleg jóval magasabb hozamot lehet rajta elérni, mint a szuperállampapíron. Ennek valószínűleg az az oka, hogy a Babakötvény jóval hosszabb futamidőre való elköteleződést jelent, mint a MÁP+, a rajta elért hozamot pedig csak gyermekünk költheti el 18 éves kora után, így a szuperállampapírnál lényegesen rugalmatlanabb.
Mindkét állampapír sajátossága, hogy kamatos kamatot fizetnek, vagyis a papírokra fizetett kamatokból újabb állampapírokat vásárol a kincstár. Ebből a szempontból a Babakötvénynél felmerül az előny, hogy éves, befizetésarányos 10 százalék állami támogatás is jár rá. Igaz, ennek maximuma viszonylag kis összeg, 6000 forint évente, de a kamatos kamatnak köszönhetően 18 év alatt ezen is szép hozamot lehet elérni - írja a Portfolio.
A Babakötvény előnye a MÁP+-szal szemben, hogy
- infláció +3 százalékpont kamatot fizet, így ha az infláció 1,95 százalék fölött marad, magasabb lesz a hozama, mint az öt évre tartott MÁP+-nak,
- jár rá az éves befizetésünk 10 százalékának megfelelő állami támogatás, maximum 6000 forintig, ami szintén befektetésre kerül, a Babakötvény mellé jár ráadásul 42 500 forintos életkezdési támogatás is,
- hosszú távú, rendszeres megtakarításra ösztönöz.
A MÁP+ előnye a Babakötvénnyel szemben, hogy
- futamideje jellemzően lényegesen rövidebb, mint a Babakötvényé, az utóbbinál befektetett pénzt csak akkor vehetjük ugyanis ki mindenféle szankció nélkül, ha a gyermekünk betölti a 18. életévét,
- az itt felhalmozott összegek felhasználásáról mi döntünk,
- a Babakötvénynél magasabb lehet a hozama, ha az infláció jelentősen 1,95 százalék alá csökken, a hozam pedig tervezhető.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








