Szoros versenyben az OTP lett az év bankja és a válságot legjobban kezelő bank is a MasterCard - év bankja 2009. elnevezésű versenyen, az év bankára címet Gyuris Dániel az FHB Jelzálogbank vezérigazgatója vehette át.
Nehéz éven van túl a hazai bankrendszer, s bár a hitelezési, jövedelmezőségi adatok a korábban megszokotthoz képest jóval szürkébbek, a válság által támasztott megpróbáltatásokkal szemben ellenállóknak bizonyultak a Magyarországon működő intézmények, helyt álltak az itt dolgozó bankok, pénzügyi vállalkozások - hangsúlyozta köszöntőjében Dr. Oszkó Péter pénzügyminiszter, a MasterCard - év bankja 2009. díj idei fővédnöke.
A tavalyi év egyik újdonsága volt, hogy a társadalmi felelősségvállalás területén is megmérettettek a résztvevő pénzintézetek, hiszen ma már egyre többen vallják: a tradicionális piaci értékek mellett a felelős társadalmi magatartás is meghatározó értékmérője egy vállalat tevékenységének. E kategória - talán a gazdasági világválság miatt is - még nagyobb figyelmet kapott 2009-ben. A szervezők legnagyobb örömére a bankok is pozitívan fogadták és üdvözölték ezt a díjat, és számos bank nyújtott be pályázatot ebben a kategóriában idén is.
Idén két új kategóriával tovább gazdagodott a program:
"Az év ifjú bankára" kategóriában azt a fiatal banki szakembert keresték, aki ifjú kora ellenére egy-egy intézmény, vagy akár az egész szektor szempontjából fontos feladatot látott el, és kiemelkedőt alkotott 2008 - 2009 során.
Ezen felül a MasterCard - év bankja 2009. verseny olyan bankok jelentkezését is várta, melyek a válság magyar gazdaságra és lakosságra gyakorolt hatását hatékonyan tudták enyhíteni.
A MasterCard - év bankja program a Magyarországon működő kereskedelmi bankok versenye, ahol a hangsúly a hétköznapi ember által igénybevett szolgáltatásokon van. A szakmai zsűri a verseny kilenc kategóriájából hétben szavaz. "Az év társadalmilag felelős bankja" kategóriában egy külön (ezen a területen kompetens) szakemberekből álló zsűri dönt. A MasterCard - az év bankára 2009. díj tulajdonosát a Magyarországon működő bankok vezetői maguk közül, titkos szavazással választották ki.
Új díj alapítása a pénzügyi kultúra fejlesztéséért
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Magyar Nemzeti Bank kezdeményezésére létrejött Tudatos Pénzügyekért Alapítvány és a MasterCard együttműködéseként új kategóriával bővült a kereskedelmi bankok által elnyerhető "Év bankja" díjak köre. 2010-ben a pályázó intézmények már a "Pénzügyi Kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank" címért is versenybe szállhatnak. A pályázóknak a díj alapításának bejelentésétől számítva közel egy év áll rendelkezésükre ahhoz, hogy felkészüljenek e cím elnyerésére. A díj első alkalommal 2010. végén kerül odaítélésre azon kereskedelmi bank számára, amely a pályázati időszakban a legtöbbet tette a lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért.
Az állami, szakmai és civil szervezetek széles körű támogatása mellett 2008. szeptemberében létrejött Tudatos Pénzügyekért Alapítvány kifejezett célja, hogy a pénzügyi kultúra fejlesztése területén elősegítse az érdekeltek közötti párbeszédet.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen
- Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója