Ma már a világ építészeti csodái közé tartoznak a leghosszabb függőhidak. A gigászi építkezések évekig is eltartanak, de a végeredmény a lélegzetelállító látványon túl a közlekedés és szállítás hatékonyabbá tételében egyaránt megnyilvánul. A technológia alkalmazása először az inka kötélhidaknál volt megfigyelhető, de az első fémből készült építészeti remekműveket a XIX. század első felétől jegyzik.
A függőhidak építésével a felhasznált anyagokhoz képest nagy távolságokat lehet gazdaságosan áthidalni a vízi közlekedés akadályozása nélkül. Az elemeket nem kell az építés közben alátámasztani, ezért a víz folyási sebessége nem befolyásolja a technológia alkalmazását.
Akadtak sikertelen próbálkozások, amikor a nem megfelelő merevítések miatt a hidak nem tudtak ellenállni a természeti erőknek, például 1940-ben a szél hatására belengett és leszakadt a Tacoma híd az Egyesült Államokban, de mára ezeket a konstrukciós hibákat kiküszöbölték.

A japán Akashi Kaikyo híd
Korábban kompokkal oldották meg a két part között a közlekedést, ám egy 168 fő halálát követelő kompbalesetet követő társadalmi elégedetlenség a híd terveinek kidolgozására sarkallta a kormányt.
Az első tervekben közúti és vasúti pályát is terveztek a hídra, ám a kivitelezés kezdeti szakaszában építészetileg nehezen megvalósíthatónak ítélték és letettek a vasúti pálya megépítéséről. A hat sávos közúttal ellátott hidat 12 évnyi megfeszített munkát követően adták át a forgalomnak.
A híd alatt egy nemzetközi hajózási útvonal húzódik, a földrajzi adottságokon túl ezért is volt szükséges a nagy fesztávolság megvalósítása. Az eredetileg 1990 méteresre tervezett távolság az átadás előtt egy évvel módosult, méghozzá nem mindennapi módon.
A kivitelezés akkori árakon 5 milliárd dollárt emésztett fel, az átkelésért a mai napig 20 dollár hídpénzt kell fizetni az autósoknak, így napi 23 ezer autóval számolva a bruházás várhatóan harminc év alatt térül meg.

A kínai Xihoumen híd
A kínaiak tervei között több olyan híd építése is szerepel, amely nagyobb fesztávolsággal rendelkezik, ha sikerül őket megépíteni, akkor az Akashi Kaikyo rekordját is rövidesen átadhatják a múltnak.
Az első szerencsés autós 2007. december 16-án hajthatott keresztül a Xioumen hídon, januártól azonban már átadták a szerkezetet a forgalomnak.
TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!
A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

A dán Nagy-Belt híd
A szállítást korábban több mint egy évszázadon át kompokkal oldották meg, az átadást követően azonban ez a közlekedési mód szükségtelenné vált.
A tervek hosszú előkészületek után 1986-ban készültek el, mely szerint a közúti közlekedést a hídon a vasúti szállítást pedig - a keleti szakaszon - alagúton keresztül oldották meg. A milliárdokat felemésztő vállalkozás Dánia történetének legnagyobb építkezése lett. Az első vonat 1997-ben száguldhatott keresztül az alagúton, az autósok egy évvel később vehették birtokba a hidat.
A korábban komppal egy-másfél órás utazási idő a híd átadását követően 10-15 percre csökkent, a forgalom pedig megháromszorozódott. A híd 65 méterrel magasodik a tenger fölé, ezzel nem akadályozza a vízi közlekedést a hajók számára. Az autósok 29 eurós (7 ezer forint) költség ellenében hajthatnak keresztül a hídon.

Az amerikai Golden Gate híd
Az 1280 méteres fesztávolságú híd kábelei több mint 25 ezer huzalból állnak és egyenként mintegy 11 ezer tonnát nyomnak. Az építkezés költsége (akkori áron 75 millió dollár) 34 év alatt térült meg, ami a hidak esetében gyorsnak számít. A Golden Gate híd fennállása során átvészelt már egy 7,1-es erősségű földrengést és több szélvihart is.
A lenyűgöző építészeti vállalkozások jelentősen megváltoztatták környezetük látképét és mindemellett fejlődést és fellendülést is hoztak városukra, országukra (A képek forrása: longest-bridges.com).

Több tízezer magyar családot csaphat arcon a válság: a tönk szélén táncolnak, nem lesz elég a pénzük
Nemcsak tudásra, hanem a nehéz helyzetekben megfelelő pénzügyi attitűdre is szükség van ahhoz, hogy valóban válságálló legyen pénzügyi magatartásunk.
Hatalmas siker a birsalmafa-örökbefogadó program, az a cél pedig, hogy közösséget építsenek, egyre inkább beérni látszik.
Sokakat vonz az, hogy a saját főnöke legyen, ráadásul többen éreztük már úgy, hogy olyan ötlettel rukkoltunk elő, ami tényleg felpörgetné a piacot.
A mostani gazdasági helyzetbe szinte bármit megtennénk, hogy spóroljunk, azonban sokan tapasztalhatják azt, hogy hiába igyekeznek, még így is elfolyik a pénz a bankszámlájukról.
Közösségi finanszírozással adnák ki újra a 2012-es év gyerekkönyvét, a Dobozvárost.
-
Jó, ha tudjuk: ezek az árulkodó jelek, ha csalók akarják megszerezni a pénzünket
Az OTP szakértője szerint a legprofibb próbálkozást is felismerhetjük néhány apróságról.
- Világbajnok lett a magyar U18-as férfi vízilabda-válogatott
- Meghirdette Budapest öt pontját Karácsony Gergely
- A szervezők mérlegelésére bízza az operatív törzs a rendezvények megtartását - a nap hírei
- Világrekorder lehet a Chelsea
- Viharveszély augusztus 20-án: figyelmeztetést kapott az egész ország
- Csizmadia Ervin: újfajta dominanciaharc dúl az ellenzéki térfélen
Portfolio Future of Finance 2022
Energy Investment Forum 2022 - A MEKH szakmai támogatásával
Private Health Forum 2022


