E-kereskedelem: a leggyengébbek "csak" dupláznak

Pénzcentrum
2006. június 27. 10:00

Magyarországon is egyre jobb üzlet az elektronikus kereskedelem: az idén már a harmincmilliárdot is elérheti az online áruházak forgalma. Ha egy e-kereskedő nem duplázza meg a forgalmát évente, akkor valamit rosszul csinál - állítják a piac szereplői. Az erőteljes bővülés ellenére a magyar elektronikus kereskedelem még gyerekcipőben jár Nyugat-Európához képest.

Magyarországon is egyre jobb üzlet az elektronikus kereskedelem: az idén már a harmincmilliárdot is elérheti az online áruházak forgalma. Ha egy e-kereskedő nem duplázza meg a forgalmát évente, akkor valamit rosszul csinál - állítják a piac szereplői. Az erőteljes bővülés ellenére a magyar elektronikus kereskedelem még gyerekcipőben jár Nyugat-Európához képest.

Az online vásárlás ízére egyre több magyar internetező kap rá. Az NRC piackutató szerint minden második rendszeresen internetező - 51 százalék - vásárolt már a világhálón valamilyen terméket, vagy rendelt meg szolgáltatást - írja a Magyar Hírlap.

Szakértők szerint ennél is többen használják arra a netet, hogy beszerezzék a vásárláshoz szükséges információkat: 2003-ban az internetezők 31 százaléka keresett ilyen tudnivalókat a világhálón, 2006-ra ez az arány 92 százalékra bővült. Elsősorban a kiszemelt termék vagy szolgáltatás ismertetését keresik a neten böngészők (86 százalék), de az árak összehasonlítása is legalább olyan fontos nekik (nyolcvan százalék).

Innen már csak egy lépés a vásárlás: ha az online ajánlat olcsóbb, mint a hagyományos boltoké, vagy kényelmesebb, jobb szolgáltatást kínál az e-kerekedő, akkor a vevő sem fog hezitálni.

Ha egy e-kereskedő nem duplázza meg a forgalmát évente, akkor valamit rosszul csinál - hangzik az e-kereskedők szentenciája. Vagyis a dinamikus növekedés szinte kötelező a magyar piacon. A Vatera például az idén egy hónap alatt ért el akkora átmenő forgalmat, mint 2003 egészében. 2003-ban 317 millió forint átmenő forgalmat generált az online aukciós portál, 2006 első negyedévében már 1,1 milliárdot.

Az elsősorban élelmiszerek házhoz szállításával foglalkozó G'Roby Netshop Kft.-nél az első negyedévben 35 százalékkal emelkedett tavalyhoz képest a rendelések száma és értéke is. A cég tavaly negyven, korábban pedig ötven-hatvan százalékos növekedési ütemet produkált, s az idén az árbevétel várhatóan átlépi az egymilliárdot. A tavalyi hatszázmilliós forgalom után az idén másfél milliárdot váró Bookline könyvesház pedig már a tőzsdére készül.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A GKIeNET Internetkutató Kft. szerint a magyarországi online áruházak forgalma 2006-ban elérheti a harmincmilliárd forintot. Míg 2001-ben alig több mint hárommilliárd, tavaly már mintegy húszmilliárd forint értékben vásároltak a magyarok a világhálón.

Az európai internetes kereskedőket tömörítő European Interactive Advertising Association felmérése szerint Nyugat-Európában az internetezőknek átlagosan 66 százaléka vásárolt már fél éven belül legalább egyszer az interneten. Az online vásárlásban a leginkább aktív német internetezők körében nyolcvan százalék az arány.

Lemaradásunknak főként az az oka, hogy még mindig elég drága az internet-előfizetés. Amint olcsóbbá válik a hozzáférés, várhatóan robbanásszerűen megnő majd az e-boltok forgalma.

PC BLOGGER & PODCASTER
Kasza Elliott-tal  |  2024. március 28. 19:32
Nem értem a LEG mozgását. 2021 közepe óta esik az árfolyama, akkor 59,16 USD volt az ATH, most éppen...
MEDIA1  |  2024. március 28. 13:01
Az állami televízió zenés-ifjúsági csatornája fiatalok igényeire szabott, aktuális témákat ígér.
Bankmonitor  |  2024. március 28. 11:47
A CSOK Plusznál – ahogy azt a korábbi lakástámogatási elemeknél már megszokhattuk – szám...
MNB Intézet  |  2024. március 28. 10:14
A szabadkereskedelmi konszenzus évtizedeiben a főáramú közgazdaságtan az állami beavatkozás és prote...
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem