24 °C Budapest

E-kereskedelem: a leggyengébbek "csak" dupláznak

Pénzcentrum
2006. június 27. 10:00

Magyarországon is egyre jobb üzlet az elektronikus kereskedelem: az idén már a harmincmilliárdot is elérheti az online áruházak forgalma. Ha egy e-kereskedő nem duplázza meg a forgalmát évente, akkor valamit rosszul csinál - állítják a piac szereplői. Az erőteljes bővülés ellenére a magyar elektronikus kereskedelem még gyerekcipőben jár Nyugat-Európához képest.

Magyarországon is egyre jobb üzlet az elektronikus kereskedelem: az idén már a harmincmilliárdot is elérheti az online áruházak forgalma. Ha egy e-kereskedő nem duplázza meg a forgalmát évente, akkor valamit rosszul csinál - állítják a piac szereplői. Az erőteljes bővülés ellenére a magyar elektronikus kereskedelem még gyerekcipőben jár Nyugat-Európához képest.

Az online vásárlás ízére egyre több magyar internetező kap rá. Az NRC piackutató szerint minden második rendszeresen internetező - 51 százalék - vásárolt már a világhálón valamilyen terméket, vagy rendelt meg szolgáltatást - írja a Magyar Hírlap.

Szakértők szerint ennél is többen használják arra a netet, hogy beszerezzék a vásárláshoz szükséges információkat: 2003-ban az internetezők 31 százaléka keresett ilyen tudnivalókat a világhálón, 2006-ra ez az arány 92 százalékra bővült. Elsősorban a kiszemelt termék vagy szolgáltatás ismertetését keresik a neten böngészők (86 százalék), de az árak összehasonlítása is legalább olyan fontos nekik (nyolcvan százalék).

Innen már csak egy lépés a vásárlás: ha az online ajánlat olcsóbb, mint a hagyományos boltoké, vagy kényelmesebb, jobb szolgáltatást kínál az e-kerekedő, akkor a vevő sem fog hezitálni.

Ha egy e-kereskedő nem duplázza meg a forgalmát évente, akkor valamit rosszul csinál - hangzik az e-kereskedők szentenciája. Vagyis a dinamikus növekedés szinte kötelező a magyar piacon. A Vatera például az idén egy hónap alatt ért el akkora átmenő forgalmat, mint 2003 egészében. 2003-ban 317 millió forint átmenő forgalmat generált az online aukciós portál, 2006 első negyedévében már 1,1 milliárdot.

Az elsősorban élelmiszerek házhoz szállításával foglalkozó G'Roby Netshop Kft.-nél az első negyedévben 35 százalékkal emelkedett tavalyhoz képest a rendelések száma és értéke is. A cég tavaly negyven, korábban pedig ötven-hatvan százalékos növekedési ütemet produkált, s az idén az árbevétel várhatóan átlépi az egymilliárdot. A tavalyi hatszázmilliós forgalom után az idén másfél milliárdot váró Bookline könyvesház pedig már a tőzsdére készül.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

A GKIeNET Internetkutató Kft. szerint a magyarországi online áruházak forgalma 2006-ban elérheti a harmincmilliárd forintot. Míg 2001-ben alig több mint hárommilliárd, tavaly már mintegy húszmilliárd forint értékben vásároltak a magyarok a világhálón.

Az európai internetes kereskedőket tömörítő European Interactive Advertising Association felmérése szerint Nyugat-Európában az internetezőknek átlagosan 66 százaléka vásárolt már fél éven belül legalább egyszer az interneten. Az online vásárlásban a leginkább aktív német internetezők körében nyolcvan százalék az arány.

Lemaradásunknak főként az az oka, hogy még mindig elég drága az internet-előfizetés. Amint olcsóbbá válik a hozzáférés, várhatóan robbanásszerűen megnő majd az e-boltok forgalma.

NAPTÁR
Tovább
2021. május 11. kedd
Ferenc
19. hét
Május 11.
Miskolc napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?