Egyre több dolgozó lép új pályára a jobb megélhetés és stabilitás reményében, még ha a váltás komoly kihívásokkal is jár.
Elsősorban a kis- és középvállalkozóknak (kkv) indít ingyenes, 300 órás nyelvtanfolyamokat az NGM, jelentette be Odrobina László szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár az M1-en az MTI híradása szerint. Az új képzésekre azonban bárki, életkortól függetlenül jelentkezhet.
Az egyéves képzésen 300 órában idegen nyelvet, 150 órában informatikát és egyéb ismereteket is oktatnak. Az esti tagozatos képzés végén a résztvevők OKJ-vizsgát tehetnek, de ez nem lesz kötelező, és aki nem vizsgázik le, annak sem kell fizetnie semmit.
A képzéssel azért a kkv-okat célozzák meg, mert ennek a szektornak komoly növekedési gátat szab, hogy a vállalkozások vezetői kevésbé beszélnek nyelveket és értenek az informatikához.
Az érdeklődők országszerte mintegy 700, állami fenntartású szakközépiskolákban jelentkezhetnek a képzésre. Az NGM idén 10 ezer jelentkezőre számít, de remélik, hogy a következő években egyre többen vesznek majd részt rajta.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








