Visszafogott kezdés várható a szerdai nyitást követően a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) az Equilor Befektetési Zrt. elemzője szerint.
Ez küldte padlóra a forintot ma délután szakértők szerint: már az alapkamat-emelés sem segíthet?
Újabb és újabb mélypontra került ma a forint az euróval szemben. Kora délután már a 379 forintot is meghaladta az euró, fél 1 után kezdett úrja erősödni. Elemzők szerint az orosz-ukrán konfliktus tett be a magyar valutának.
Suppan Gergely, a Takarékbank elemzője szerint ezen a helyzeten egy alapkamat-emelés se segíthet, csak az, ha békét köt Oroszország és Ukrajna - írja a hvg.hu. Amúgy sem volt jó bőrben a forint, de kedden kora délután valósággal szabadesésbe kezdett. Amikor délután 379 forintba került egy euró, a szakértő nem volt derűlátó: "Ez kivédhetetlen."
Nem a forint kezdett egyedül zuhanásba, hanem a zloty is. "Mindenki mindent elad, ráadásul, mivel Oroszországban most nem lehet, ezért a környéken adnak el. Csak nézünk ki a fejünkből, és széttárjuk a kezünket: nem tudunk mit tenni. Ezen egy kamatemelés se segítene. Ez egy teljesen külső esemény, nincs hozzá közünk, és nem is tehetünk ellene semmit. Csak tapogatózunk, milyen hatásai lehetnek a hazai inflációra, de nem tudjuk" - mondta
Drámai a helyzet. Háború van, szakad a forint. Ha háború van, akkor ez történik.
A forint történelmi mélypontja tavaly november óta 372,008 volt az euróhoz képest. Amikor múlt csütörtökön az oroszok megindították az Ukrajna elleni támadást, egy nap alatt 370-ig zuhant a forint. Bár péntekre egy kicsit visszaerősödött, hétfőn azonban újra esni kezdett, és a korábbi történelmi mélypontot már aznap elérte. Kedden pedig tovább folytatódott a gyengülés.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Már délután a forint erősödésbe kezdett. A 375-ös szintnél Németh Dávidot, a K&H Bank szakértőja azt mondta: egész délelőtt gyengélkedtek valamelyest a régiós fizetőeszközök, és az amerikai tőzsdenyitás volt az, ami kora délután "rátett egy lapáttal," és tovább rontotta a hangulatot. A nagy beszakadás után aztán a forinthoz hasonlóan a zlotyi és a cseh korona is visszakapaszkodott kissé.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








