A kormány decemberben 150 újabb kórházban hagyott csecsemőre számít, miközben a jelenség egyre súlyosbodik Magyarországon.
Kőnig Róbert gyereksebész szerint az orvos-beteg viszonyban ma már nem elég jogi szövegekkel tájékoztatni a pácienseket: valódi partnerségre és érthető kommunikációra van szükség. A frissen kinevezett betegelégedettségért és kommunikációért felelős miniszterelnöki biztos célja, hogy egy év alatt kézzelfogható javulást érjen el a betegelégedettségben és az egészségügyi tájékoztatásban.
"A betegtájékoztatás ma, a 21. század derekán túlmutat azon, hogy a beteg kap egy jogi szöveget. Meg kell érteni, hogy az orvos és a beteg között van egy óriási információs aszimmetria, ami alá-fölé rendeltséget okoz" – mondta a Telexnek Kőnig Róbert, a János Kórház gyereksebésze, akit egy hónapja neveztek ki egyéves időtartamra betegelégedettségért és kommunikációért felelős miniszterelnöki biztosnak.
A szakember, akit követői Kőnig doki néven ismernek, elmondta, hogy bár meglepte a felkérés, úgy érzi, érdemben tud majd változtatni az egészségügy működésén. Véleménye szerint a magyar társadalom egészségértése rendkívül alacsony, "egy 12 éves gyerek szintjén van", és jelentősen sérült a betegek és orvosok közötti bizalmi kapcsolat. Kőnig hangsúlyozta, hogy a kinevezés elfogadásakor legnagyobb dilemmája az volt, hogyan egyezteti össze új feladatait sebészi hivatásával. "Én sebész vagyok, az is akarok maradni, most is annak érzem magam" – fogalmazott, hozzátéve, hogy továbbra is operál és rendel, de kevesebbet, mint korábban.
A miniszterelnöki biztos szerint a betegtájékoztatás fejlesztésében kulcsfontosságú a partnerségi viszony kialakítása az orvos és beteg között. "Nemcsak a tüneteket, hanem az egyént és környezetét is kell kezelnünk. Meg kell néznünk, hogy épül fel a páciens betegsége: az ő szociális, pszichés és testi okaival együtt" – magyarázta. Kiemelte, hogy a magyar egészségügyről megjelenő negatív hírek felülreprezentáltak, ami kontraproduktív. Saját tapasztalatai szerint "sokkal jobb véleménnyel vannak azok a magyar egészségügyről, akik ellátást kapnak, mint azok, akik csak harmadkézből vagy a médiából értesülnek az egészségügyi hírekről".
A szakember szerint az egészségügyi dolgozók motivációjának csökkenésében jelentős szerepet játszott a Covid-járvány, amely "rettenetesen megterhelő volt mindenkinek". Úgy véli, a kommunikáció javításával ezen is sokat lehetne változtatni. A jövőbeli terveiről elmondta, hogy jelenleg csapatot állít össze és stratégiai tervezés zajlik. Célja olyan javaslatok kidolgozása, amelyek a miniszterelnök szavaival élve "háromnegyedkészre formált, még kicsit alakítható" intézkedéseket tartalmaznak az egészségügy fejlesztésére vonatkozóan. A közösségi médiában végzett ismeretterjesztő munkáját továbbra is folytatni kívánja. Egy év múlva azzal lenne elégedett, ha fel tudna sorolni 4-5 olyan intézkedést, amelyekkel érdemben segített a betegeknek, és amelyek "önmagukban megállnak a lábukon".
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








