A legtöbb kiskereskedelmi lánc december 24-én zárva tart, vagy legfeljebb délig fogad vásárlókat. Karácsony mindkét napján és újévkor jellemzően zárva lesznek az üzletek.
Magyarország mutathatja be az európai vírushelyzet fogyasztóvédelmi, a járványhoz kötődő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok visszaszorításának kihívásait a fogyasztóvédelmi hatóságok legnagyobb nemzetközi ernyőszervezetének éves konferenciáján - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
Közleményük szerint hétfőn kezdődik a 64 ország fogyasztóvédelmi hatóságait tömörítő ICPEN (International Consumer Protection and Enforcement Network) éves konferenciája. A világszervezet európai Covid-19 munkacsoportja a magyar versenyhivatal képviselőjét jelölte ki arra, hogy ismertesse a kontinens tapasztalatait a konferencián, így az ülésen Magyarország mutathatja be Európa kihívásait a koronavírus-járványhoz kötődő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok visszaszorításában.
A GVH tapasztalatai alapján egyes, elsősorban a fogyasztók vírustól való félelmére alapozó jogsértő kereskedői módszerek jelentősen megszaporodtak a járványhelyzetben. A konferencián megvitatják többek között a koronavírus-járvány ideje alatti jogérvényesítés, a digitális platformok vagy a mesterséges intelligencia témakörét - tették hozzá.
A GVH nemcsak a nemzetközi szerv koronavírus-munkacsoportjában vállalt szerepet, hanem részt vett emellett a megtévesztően "környezetbarátként" megjelenített reklámállításokkal, a digitális platformokkal, valamint a digitális gazdaság jogérvényesítési lehetőségeivel foglalkozó kollégiumok munkájában is. Továbbá korábban közreműködött az Európai Bizottság által koordinált, járvánnyal kapcsolatos közös európai fogyasztóvédelmi fellépésben is, amelynek eredményeként több millió megtévesztő hirdetés tűnt el az online térből.
A világ versenyhatóságait tömörítő Nemzetközi Versenyhálózat (ICN) éves konferenciáját 2021-ben Magyarországon rendezik meg, a 3 napos világkongresszusra 139 országból 500 hatósági vezetőt és versenyjogi szakembert várnak Budapestre, és a tervek szerint további 2000-en követik majd élőben interneten az eseményt a világ minden tájáról - írták a közleményben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








