A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Magyarország mutathatja be az európai vírushelyzet fogyasztóvédelmi, a járványhoz kötődő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok visszaszorításának kihívásait a fogyasztóvédelmi hatóságok legnagyobb nemzetközi ernyőszervezetének éves konferenciáján - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
Közleményük szerint hétfőn kezdődik a 64 ország fogyasztóvédelmi hatóságait tömörítő ICPEN (International Consumer Protection and Enforcement Network) éves konferenciája. A világszervezet európai Covid-19 munkacsoportja a magyar versenyhivatal képviselőjét jelölte ki arra, hogy ismertesse a kontinens tapasztalatait a konferencián, így az ülésen Magyarország mutathatja be Európa kihívásait a koronavírus-járványhoz kötődő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok visszaszorításában.
A GVH tapasztalatai alapján egyes, elsősorban a fogyasztók vírustól való félelmére alapozó jogsértő kereskedői módszerek jelentősen megszaporodtak a járványhelyzetben. A konferencián megvitatják többek között a koronavírus-járvány ideje alatti jogérvényesítés, a digitális platformok vagy a mesterséges intelligencia témakörét - tették hozzá.
A GVH nemcsak a nemzetközi szerv koronavírus-munkacsoportjában vállalt szerepet, hanem részt vett emellett a megtévesztően "környezetbarátként" megjelenített reklámállításokkal, a digitális platformokkal, valamint a digitális gazdaság jogérvényesítési lehetőségeivel foglalkozó kollégiumok munkájában is. Továbbá korábban közreműködött az Európai Bizottság által koordinált, járvánnyal kapcsolatos közös európai fogyasztóvédelmi fellépésben is, amelynek eredményeként több millió megtévesztő hirdetés tűnt el az online térből.
A világ versenyhatóságait tömörítő Nemzetközi Versenyhálózat (ICN) éves konferenciáját 2021-ben Magyarországon rendezik meg, a 3 napos világkongresszusra 139 országból 500 hatósági vezetőt és versenyjogi szakembert várnak Budapestre, és a tervek szerint további 2000-en követik majd élőben interneten az eseményt a világ minden tájáról - írták a közleményben.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát
- Már az idén milliárdos üzletté válhat a női élsport
- Újabb amerikai egyetemen tüntettek palesztinpárti diákok
- Lezárták az M7-est Balatonvilágosnál
- Újabb fordulat a német kémbotrányban: már egy EP-képviselő ellen is nyomoznak
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján