A nagy áruházláncok az ünnepek előtt több modellnél is komoly árengedménnyel csábítják a vásárlókat. Megnéztük, milyen airfryereket és milyen árakon kínálnak most a hazai üzletek.
Egyszerre indult versenyfelügyeleti eljárás a SPAR és az Aldi ellen - értesült a Pénzcentrum.hu. A vizsgálat megindítása mögött mindkét esetben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat, a fogyasztók megtévesztése áll .
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt január 30-án versenyfelügyeleti eljárást indított a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. ellen. Az élelmiszer-üzletlánc "az 5 000 Ft vásárlás után 500 Ft visszajár" akciója vélhetően valótlanul tüntette fel, hogy minden elköltött ötezer forint után járna az ötszáz forintos kedvezmény. A valóságban minimum tízezer forint összértékű vásárlás volt szükséges az ötszáz forint kedvezmény eléréséhez. Ezen felül a GVH azt is kifogásolta, hogy a SPAR nem vagy nem elég észrevehetően tüntette fel az 500 forintos kupon beváltásának részleteit, melyek ráadásul annak felhasználhatóságát is korlátozzák.
2011-ben egyébként már szabott ki komoly, közel 17 millió forintos eljárási bírságot a GVH a SPAR-ra, mert a vállalkozás a Versenyhivatal számos kérdésére hiányosan szolgáltatott adatokat. A bírság kiszabását követően akkor a GVH munkatársai előzetes értesítés nélküli helyszíni szemlét is tartottak a cég székhelyén.
A Pénzcentrum.hu megkeresésére a SPAR annnyit közölt, hogy mivel folyamatban lévő eljárásról van szó, ezért a vizsgálat befejezéséig nem kívánnak nyilatkozni.

Szintén a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény megsértése miatt, ugyanazon a napon indította meg az eljárást a GVH az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt.-vel szemben. A német diszkontáruház-lánc tavaly szeptember végén 11 900 forintos akciós áron hirdetett "CANON PIXIMA MG2255" nyomtató sok boltban nem volt elérhető. A GVH szerint az akciós áron hirdetett nyomtatóról az Aldi feltételezhette volna, hogy a terméket nem tudja majd a megfelelő időtartamig és mennyiségben szolgáltatni.
Megkeresésünkre az Aldi sem kíván nyilatkozni a vizsgálat lezárultáig.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az Aldi ellen 2012-ben már indult hasonló eljárás, mert az akciós újságban hirdetett TEVION merevlemez nem volt kellő mennyiségben elérhető az akció végéig. Abban az ügyben egy évvel később született döntés, és 25 millió forintos bírságot szabott ki a Versenyhivatal.
A diszkontláncnak már korábban is meggyűlt a baja a GVH-val. 2011-ben azért kapott 15 millió forintos bírságot az áruházlánc, mert az általa forgalmazott termékek nagy részét "Magyar minőség" felirattal látta el, mely a nemzeti színű háttérrel együtt alkalmazva azt a látszatot kelthette a fogyasztóban, hogy magyar terméket vásárolt. A valóságban az alapanyagok sok esetben nem hazai eredetűek voltak.
Mindkét üzletlánc esetében három hónap a vizsgálat befejezési határideje, amely kétszer, de maximum két hónappal meghosszabbítható az ügy bonyolultságától függően.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








