Új influenzavariáns jelent meg Európában, amely ellen a jelenlegi oltások csak részleges védelmet nyújtanak.
A szolgáltatók, fodrászatok, kozmetikák fel tudtak készülni az üzletek újranyitására, a távolságtartást elsősorban időpontfoglalással oldják meg, amivel elkerülik az esetleges torlódást - mondta Németh László, az Ipartestületek Országos Szövetsége (Iposz) elnöke az MTI-nek csütörtökön.
A szövetség információi szerint a döntően egyéni vállalkozóként dolgozó szolgáltatók rendben meg tudtak nyitni a járványhelyzet miatti egyhónapos zárvatartás után, igaz, volt, ahol szerda helyett csak csütörtökön.
Hozzátette: az üzleteknek fel kell tüntetniük, hogy hányan tartózkodhatnak egyszerre a helyiségben, és be kell tartani a maszkviselésre vonatkozó szabályt is, valamint a fertőtlenítést a korábbi előírásoknak megfelelően.
Rengeteg vendég jelentkezett be szinte azonnal a szolgáltatókhoz, akik már nagyon várták a nyitást, az ünnepek alatt takarítással készültek - mondta az Iposz elnöke. Hozzátette: mivel többségében nem nagy üzletekről van szó, a vállalkozók pontosan ismerik a kuncsaftjaikat, tudják, hogy egy-egy emberre mennyi időt kell szánni, és eszerint ütemezik a munkát, így elkerülhető a torlódás - mondta.
Németh László szerint jól működik az új szabályok szerint kialakított nyitvatartási rendszer. Az Ipartestületek Országos Szövetsége (Iposz) a magyar mikro-, kis- és középvállalkozások legnagyobb országos munkaadói és szakmai szövetsége, melyet 167 jogilag önálló ipartestület alkot, ezek közül 148 területileg szervezett, 19 pedig országos szakmai szövetség. Az Iposz jelenleg 40 000 kisvállalkozást képvisel, a jellemző üzemméret az 1-10 főig terjedő alkalmazott és az egyéni vállalkozások.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







