Az elmúlt időszak pénzügyi és gazdasági turbulenciái ellenére a brit kkv-k több mint fele (52 százaléka) úgy nyilatkozott, nem korlátozza növekedési terveit, s hasonló véleményen vannak a francia, német és holland vállalkozások is - derül ki a Hiscox legfrissebb felméréséből.
Az Amerikai Egyesült Államokban tevékenykedő kkv-k a legmerészebbek, náluk 69 százalék mondta azt, hogy tovább folytatja növekedését. A Hiscox ügyvezetője szerint annak ellenére, hogy már régóta világos, hogy a kisvállalkozások képesek az új körülményekhez a leggyorsabban alkalmazkodni, mindenképpen pozitív, hogy a brit vállalkozói kedv a hitelválság ellenére is igen magas. Kifejezetten annak fényében kedvező mindez, hogy a nagyvállalatok sorra jelentik be a leépítéseket, a várható veszteségeket, ezzel szembe menő trend alakul ki a brit, az európai és az amerikai kisvállalkozások körében.
A felmérés szerint a brit vállalkozók több mint kétharmada (68 százaléka) véli úgy, hogy az adórendszer nem támogatja az új vállalkozást indítani kívánókat. Az arány hasonló Németországban (65%) és Franciaországban (66%) is, miközben Hollandiában csupán 48 százalék. Az Egyesült Államokban a kisvállalatok tulajdonosainak 40 százaléka gondolja úgy, hogy az adórendszerük nem felel meg a kis cégek kívánalmainak.
A francia vállalkozók túlnyomó többsége, 76 százaléka szerint a bürokrácia a legnagyobb visszatartó erő az emberek számára az előtt, hogy vállalkozást indítsanak. Hasonló mintát mutat a német (67%), a brit (54%) és a holland (55%) vállalatvezetők vélekedése is. Ezzel szemben a tengerentúlon 68 százalék szerint egyáltalán nem akadályozza a vállalkozásokat a bürokrácia.
A kkv-k optimizmusa ellenére azonban a hitelválság mélyülését követően a kkv-k finanszírozási lehetőségei egyre szűkülnek. A brit vállalkozók 64 százaléka véli úgy, hogy egy új vállalkozás finanszírozása nem könnyű feladat. Németországban és Franciaországban még ezeknél is jóval magasabb ez az arány, 81 és 72 százalék.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak
- Remény csillant egy harminc éve húzódó konfliktus lezárására
- Nagy valószínűséggel vége Hanga Ádám szezonjának
- Trump-per: felgyújtotta magát egy ember a bíróság épületénél – videó
- Az óvóhelyre kellett menekíteni Kijevben a német gazdasági minisztert
- Jelentős esemény Nicole Kidman pályafutásában