A GKI Gazdaságkutató Zrt. felmérése szerint decemberben érezhetően javultak az üzleti szektor és a fogyasztók kilátásai novemberhez képest.
Keményen megjárják a magyarok a brutálisan gyenge forintot: erre mindenki rá fog most fizetni
Tovább növelheti az árakat és így az inflációt is, hogy a forint hétfőn átlépte a 400 forintos lélektani határt az euróval szemben – ezt mondták gazdasági elemzők az RTL Klub Híradónak.
Bár a forint kedden kicsit erősödött, de napközben többször járt 400 forint felett az árfolyam. Ennek pedig komoly gondokat okozhat a nyáron. A Portfolio elemzője azt mondta a híradónak a forint gyengülése most azért ennyire látványos, mert a nemzetközi befektetői hangulat igen negatív, illetve a komrány által bejelentett különadók sem számítanak piacbarát intézkedésnek. A szakember azt is mondta, a közeljövőben maradhatnak a forint nagy kilengései, többször mehet 1 euró jegyzése 400 forint felé.
Molnár László, a GKI vezérigazgatója azt nyilatkozta a híradónak, hogy bár a külföldi turisták most örülhetnek, azok a magyarok, akik külföldre tervezik a nyaralásukat, mélyebben a zsebükbe kell hogy nyúljanak. Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének a szóvivője szerint a gyenge forint biztosan hat az utazási irodák árkalkulációira, ők eddig 6-8 százalékos áremelkedéseket láttak a piacon.
Érdekesség, hogy bár a Magyarországról exportáló cégeknek jó biznisz most a gyenge forint, de ahogy a GKI szakembere megjegyezte, ha ezek a vállakozások külföldön több pénzt kapnak a termékeikért, akkor itthon is drágábban fogják adni azokat. Ez pedig tovább emelheti az amúgyis magas inflációt
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







