2 °C Budapest

Megjöttek a tervek: hatalmas változás vár a pesti tömegközlekedésre

Pénzcentrum
2013. március 9. 16:05

Elkészültek a budai fonódó villamosvonalak projektjének részletes tervei, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtök este lakossági fórumon ismertette elképzeléseit a II. kerületben élőkkel az engedélyeztetési eljárás előtt.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója elmondta: a budai villamosvonalak összekötésére számos változatot megvizsgáltak, végül úgy döntöttek, hogy az egyik ágat a Bem rakparton, a hídfő alatt, a másikat pedig a Széll Kálmán tér irányába vezetik el.

Jelezte, hogy a II. kerületi önkormányzattól számos érdemi észrevétel, kritika és javaslat érkezett, amelyek a projekt javára szolgáltak, ezeket beépítették a beruházásba. Ezek egyikeként említette a vonal felújítását, hozzátéve, hogy végül erre a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől is tudtak pluszforrást szerezni.

A vezérigazgató helyes iránynak nevezte az észak-budai és a dél-budai villamosok vonalának összekötését, jelezve, hogy átszállásmentes kapcsolat jön létre a csomópontok között. Kiemelte: sem a közúti kapacitás, sem a parkolóhelyek száma nem csökken a beruházás megvalósítása után, és ez nem is cél. Kitért arra, hogy a mai 17-es villamosok helyett három másik vonalat vezetnek majd Óbuda irányába, így a jelenlegi 19-es, 41-es és 61-es villamosok járnának az összekapcsolt vonalon.

Vitézy Dávid szólt arról is, hogy a 43 milliárd forintos villamos- és trolibusz-beszerzési projekt nyomán a fonódó vonalon is új, alacsonypadlós és halkabb villamosok közlekedhetnek, ezeket 2015 végéig forgalomba is helyezik. Emellett a "ráhordó" buszok is megújulnak - tette hozzá.
A budai fonódó villamosvonalak projektjének összköltsége mintegy 10 milliárd forint, és az várhatóan 2014 második felében és 2015-ben valósulhat meg.

A beruházást a Széll Kálmán tér megújításával és az oda vezető ág kiépítésével kezdik meg, és a Bem rakparti ággal fejezik be. A fejlesztés révén Óbuda újra bekapcsolódik Budapest villamosközlekedésének vérkeringésébe. Megszűnik az átszállási kényszer Budapest számos városrésze felé, melyeket ma csak kétszeri átszállással, illetve zsúfolt buszjáratokkal lehet elérni - olvasható a BKK honlapján. Részletes tervek a BKK honlapján találhatók.(A tervezet részleteit az alábbiakban változatlan formában közöljük)

A 17-es villamos felújítása

"A vonal infrastruktúrája teljesen megújul a Margit híd és a Tímár utca között, korszerű pályát, felsővezetéket, megállóhelyeket építünk ki, a felújítás kiterjed Frankel Leó utca és Bécsi út kockaköves szakaszaira is. Új forgalmi rendet vezetünk be: a villamosokat mentesítjük a torlódások hatásaitól. A megállókba akadálymentes közlekedésre alkalmas peronok épülnek, a folyamatban lévő járműbeszerzési projekt keretében új, alacsonypadlós villamosok is érkezhetnek a vonalra. A fejlesztés kapcsolódik a III. kerület Óbudai Promenád fejlesztése című projektjéhez, melynek keretében a Bécsi út - Nagyszombat utca - Lajos utca - Kolosy tér által határolt terület újul meg.

A projekt keretében átkötés épül a Frankel Leó utca és a Margit körút között, ezáltal a Széll Kálmán tér és Óbuda között átjárható villamospálya létesül, lehetőség nyílik hosszú vonalak létrehozására.

A Széll Kálmán tér felé haladó villamosok a Török utca bal oldalán haladnak a Margit körút felé, míg az óbudai irány a nagykörúti vonalról annak Margit híd, budai hídfő megállója előtt ágazik le észak felé, és a Frankel Leó utcán keresztül éri el az óbudai vonalat. A Széll Kálmán téri irány megállója a Margit körút-Török utca sarka előtt, a Bem mozinál, a baloldali járdán, az óbudai irányé a Frankel Leó utca és a Vidra utca sarkán lesz.

Bem rakparti ág

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A projekt keretében új villamospálya épül a 17-es villamos Margit hídi és a 19 és a 41-es vonal Batthyány téri végállomása között, egy közbenső megállóval a Bem téren. Vonalvezetés

A vonal a 17-es villamos jelenlegi végállomását elhagyva áthalad a Margit híd alatt, ahol vágányok egy rövid szakaszon egymásba fonódnak, a váltakozó irányú villamosforgalmat jelzőlámpa szabályozza. Az alsó rakparti lehajtó és a Margit hídi felhajtó között a pálya áttér a Duna felőli oldalra, majd a kerékpárút mellett halad a Batthyány tér felé. A kerékpárút végig megmarad, csak - a jelenlegi kialakításhoz hasonlóan - a Bem téri megállónál kell egy rövid szakaszon a kerékpárosoknak és a gyalogosoknak együtt haladniuk.

A Margit hídnál az óbudai irányú megálló a Vidra utcában lesz, közel a Széll Kálmán tér felől érkező villamosok megállójához, így a várakozó utasok mindig az előbb érkező villamosra szállhatnak fel. A kialakítás oka, hogy a nagykörúti villamosokról érkezők számára az óbudai villamosok közös, 3-4 perces követése már így ebben a megállóban érvényesül. A Batthyány tér felé közlekedő villamosok megállója a 17-es járat jelenlegi végállomásának a helyén lesz, de a peron a sínek másik oldalára kerül.

Változások a közúti közlekedésben

A közúti kapacitások, az utak áteresztőképessége a beruházás következtében nem csökken. Mivel a Margit híd alatt haladó kétirányú villamos csak egy forgalmi sávnyi területet foglal el, a jelenleg dél felé haladó sáv megmarad, a buszsáv megszűnik. Az Árpád fejedelem útja és az alsó rakpart közötti forgalmat a villamos nem keresztezi, mivel csak a lehajtót követően tér át az út másik oldalára.

A Török utcán két sáv halad egyenesen a Margit körút felé, a szélső sávból jobbra, a Margit utca és a Rómer Flóris utca felé lehet majd kanyarodni, az új parkolási rend részletei tervezés alatt állnak. A Vidra utcában a parkolás megszűnik, de az áthaladást nem korlátozzuk ezen a szakaszon.

 

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm