Továbbra is történelmi mélyponton áll a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piac kárhányada - derül ki a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) statisztikáiból. Az év első hat hónapjában gépjárműkárokra mindössze 27,3 milliárd forintot fizettek ki a szövetség tagjai, 43,5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel ezelőtt.
Az adatokat ugyan némileg torzíthatja, hogy a piac legújabb szereplője, a Wabard Biztosító nem tagja a Mabisznak, ám az eltérés olyan arányú, hogy ezzel nem magyarázható. Összehasonlításképp: a Mabisz statisztikái szerint a piaci társaságokhoz az első félévben 67,8 milliárd forint díjbevétel folyt be a kgfb-piacról - ez mindössze 3,6 százalékkal, 2,53 milliárd forinttal marad el az egy évvel ezelőtti díjbevételtől -, itt tehát alig érezhető a Wabard súlya.
Persze azt sem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy az új biztosító mellett a meghirdetett díjak is számottevően csökkentek az idén. A nem életági díjbevételeken belül a kgfb-üzletág piaci súlya 2004 szeptembere óta a legalacsonyabb szinten, 30,59 százalékon van.
Összességében rekordnak számít a mindössze 40,2 százalékos kárhányad, a csúcs 2005 végén volt, amikor a biztosítók a hozzájuk befolyt díjbevétel 79,91 százalékát kifizették a károk kompenzálására. Érdekesség, hogy lényegében a kgfb-károk 21 milliárdjával csökkent a teljes biztosítási piac kárráfordítása.
A 245 milliárdos kifizetés 8,1 százalékkal múlja alul az egy évvel ezelőtti szintet. Az idén az a furcsa helyzet állt elő, hogy a kifizetések csökkenése ellenére a kárhányad soha nem látott csúcsra, 59,81 százalékra emelkedett, annak következményeként, hogy az összpiaci díjbevétel 13,3 százalékkal, 410,1 milliárd forintra zuhant. A biztosítási piac nem életági bevétele 3 százalékkal, közel 7 milliárd forinttal csökkent egyébként az egy évvel ezelőtti szinthez képest, ám tekintve, hogy ez messze eltörpül az életbiztosításokból származó bevételek 23 százalékos esésétől, az üzletág piaci részaránya 54 százalékra erősödött. Ennél jelentősebb szintet utoljára 2006 - hagyományosan erős - első negyedévében teljesített a nem életbiztosítási piac.

Fejvesztve menekülnek a turisták, kitört az Etna Szicíliában: mi lesz a már lefoglalt nyaralásokkal?
A Szicília keleti részén található Etna vulkán újra kitört, fekete füstöt bocsátva ki, ami akár 6400 méter magasságba is felszállhat.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


