Egy 27 éves techvállalkozó mesterséges intelligenciát használ személyes pénzügyei kezelésére, ami segített neki jelentősen csökkenteni kiadásait.
Több bank, az UniCredit, az FHB, a TakarékBank, és a Budapest Bank ügyfelei sem tudták használni bankkártyájukat csütörtök délelőtt. A Pénzcentrum.hu értesülései szerint a leállás egy úgynevezett processzor cég hibájából történt.
Több magyar pénzintézetnél is fennakadások voltak a kártyás tranzakciókban csütörtök délelőtt, sok olyan ügyfél volt, aki nem tudta használni bankkártyáját. Volt olyan bank, melynek kártyájával sem fizetni, sem készpénzt felvenni nem lehetett - értesült a Pénzcentrum.hu. Volt olyan bank, amely úgy oldotta meg a helyzetet, hogy fiókjaiban díjmentes készpénzfelvételt kínált ügyfeleinek.
Lapunk információi szerint a hiba nem a bankok és nem is a kártyatársaságok rendszerében keletkezett, hanem egy több hazai pénzintézettel kapcsolatban álló úgynevezett processzor cég - a First Data Internetional (FDI) - rendszere állt le.

A rendszer leállásának hírét megerősítette a Pénzcentrum.hu-nak az FDI
Magyarország. Mint megtudtuk, az engedélyezési rendszerben egy előre
tervezett, és a bankok felé bejelentett rendszerfejlesztést/frissítést
hajtottak végre hajnalban. Ez összesen maximum 30 perces volt, azonban
nem volt teljesen sikeres, ezért reggel 8 óra és 9.50 között több bank, az UniCredit, az FHB, a TakarékBank, és a Budapest Bank -a szolgáltatón keresztül zajló kártyaelfogadása - részlegesen leállt. Magyarországon kívül Szlovákiát és
Csehországot érintette még a probléma.
A processzor-szolgáltatás lényege, hogy összeköti a kereskedő, a bank és a kártyatársaság rendszerét, menedzseli az adatforgalmat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








