Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
A több tucat, vagy akár száznál is több tévécsatornát kínáló szolgáltatóknál nem ritka, hogy eltűnik egy-egy csatorna a kínálatból, egyik napról a másikra. Kérdés, mit tehet ilyenkor az előfizető? Van-e például jogunk felmondani a szerződést, mondván, nekünk a hiányzó tévécsatorna volt a kedvencünk, arra is előfizettünk?
Tavaly sok előfizető háborodott fel amiatt, hogy szolgáltatójuk egyik napról a másikra eltávolította a kábel- és a műholdas televíziós csomagokból az egyik legkedveltebb természettudományos csatornát (ilyen emlékezetes eset volt például, amikor a Digi leszedte a Discovery-csatornákat). A hivatalos eljárás során kiderült, hogy a szolgáltató nem tartotta be saját általános szerződési feltételeit (ászf), amikor a csatornát az általa vállalt határidő előtt, előzetes értesítés nélkül vette ki a programcsomagokból.
Ezzel azok az előfizetők jártak rosszul, akik abban a hiszemben szerződtek a szolgáltatóval - akár több évre is -, hogy az általuk kedvelt csatornák legalább a szolgáltató által vállalt ideig biztosan a választott csomagban maradnak. Azzal pedig, hogy a változásról nem értesítette őket előre a szolgáltató, megfosztotta az előfizetőket attól a lehetőségtől, hogy a változásra felkészüljenek, és még időben egy másik szolgáltatóra váltsanak.

A jogszabályok szerint meglehetősen nagy mozgástere van a szolgáltatónak, sokkal több, mint az előfizetőnek. A szolgáltató az előfizetői szerződés egyoldalú módosítására az alábbi feltételekkel jogosult:
- az általános szerződési feltételeiben és honlapján az általa kínált díjcsomagokban feltüntette az adott csatorna szerepeltetésének általa vállalt időpontját és ez az időpont letelt, vagy
- az adott csatorna kivételét a kínálatból lakossági felméréseken alapuló nézettségi adatok vagy
- a csatornával kötött szerződéses jogviszony indokolják.
A jogszabály tehát valóban lehetővé teszi a szolgáltatók számára a csatornakiosztás megváltoztatását, azonban egyúttal tájékoztatási kötelezettséget is ró rájuk.
Felmondható-e emiatt a szerződés?
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Fontos tudni, hogy a szolgáltató köteles a módosításról a hatálybalépését megelőzően legalább 30 nappal értesíteni az előfizetőket. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi hatóság tájékoztatása szerint amennyiben a módosítás az előfizető számára hátrányos, az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül felmondhatja a határozott időtartamú szerződését.
Ha azonban valamilyen kedvezménnyel kötöttünk szerződést (például akciós csomagra), akkor nem mondhatjuk fel a szerződést.
Ha tehát előfizetett tévécsatornánk minden előzetes értesítés nélkül nem elérhető többé, és a szolgáltatónkkal nem tudunk megegyezésre jutni, érdemes panaszunkat jelezni a fogyasztóvédelemnél.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








