Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
Áll a bál a napelemes családi házak körül: ezek a magyarok milliókat bukhatnak, ez volt hibájuk
200 család akár milliókat bukhat a napelemes pályázaton - adta hírül az RTL Híradó.
Akár milliókat bukhat csaknem kétszáz család a napelemes pályázaton a csatorna híradója szerint. A kormányzati pályázati portál szerint összesen 124,8 milliárd forintot ítéltek oda két és fél év alatt napelem- és hőszivattyú telepítésre, amiből 47,3 milliárd forintot – azaz kevesebb, mint 40 százalékát – fizetett ki a Magyar Államkincstár. A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium a csatorna megkeresésére azt írta, 78 milliárd forintot azért sem folyósítottak még, mert a pályázatok 95 százalékban hiánypótlásra szorulnak.
Ehhez képest a híradóban megszólaló projektmenedzser ugyanakkor arról beszélt, sokszor hiába tesz meg mindent a pályázó, érthetetlenül sok idő telik el a kifizetésig. „Van olyan érintett, akitől minden hónapban, elseje és 10-e között kérnek NAV-igazolást, majd utána egy hónap múlva, mikor lejárt a 31 nap, megint bekérik, és nem utalnak közben..." - fogalmazott. A helyzet ma már odáig jutott, hogy a kisebb vállalkozások ezt sokszor nem tudják kivárni, a megkezdett munkákat nem fejezik be, újba nem tudnak belekezdeni, sokan pedig csődbe mennek. A legrosszabbul azok a pályázó családok járhatnak, akik megelőlegezték az állam helyett a kivitelezőnek az előleget, mégsem készült el a beruházásuk.
Sajnos a pályázati szerződések alapján van egy olyan kötelme a pályázóknak, hogyha nem teljesül a pályázat és nem teljesülnek a naplemes-telepítések, akkor nekik kell visszafizetni ezt a 40 százalék előleget. Úgy, hogy sem napelemet nem kaptak, és még lebeg a fejük fölött annak a veszélye, hogy vissza kell nekik fizetni azt az előleget, amit nem is ők kaptak meg
nyilatkozta Szilágyi László, a Magyar Napelem Napkollektor Szövetség alelnöke. A szövetség egyébként majd 200 ilyen családról tud.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








