Ónos szitálás is lehet ma, a hőmérséklet nem növekszik érdemben az ország területének jelentps részén.
Becslések szerint az októbertől kezdődő fűtésszezonban mintegy 600 ezer háztartás használja elsődleges, vagy másodlagos fűtési formaként a tűzifát, azaz továbbra is a második leggyakoribbnak számít az országban a gázfűtés után. Ez azonban könnyen veszélyes helyzeteket teremthet, éppen ezért szakértők összegyűjtöttek 7 jó tanácsot, amivel elkerülhető a tragédia.
A tűzifa fűtésre történő felhasználását több féle eszköz segíti. Sokan használják cserépkályhában, sparheltben, vagy kandallóban is - igaz ez utóbbiak többnyire kiegészítő fűtési megoldásként jelennek meg az otthonokban. "Válasszuk azonban bármelyik eszközt, fokozottan kell gondoskodnunk a tűzvédelemről és a rendszeres karbantartásról" - mondják az újHÁZ Centrum szakértői, akik összegyűjtötték azt a hét dolgot, amit mindenképpen érdemes tudnunk a kandallók és kémények tisztításáról.
- 1. A tüzelőberendezések beüzemelését minden esetben fontos, hogy szakemberre bízzuk, és ne feledkezzünk meg a rendszeres ellenőrzésről, karbantartásról sem. Évente egyszer, a fűtésszezon kezdetén érdemes átnézetni a rendszert, így amennyiben ezt októberben elmulasztottuk, haladéktalanul kérjünk segítséget.
- 2. A szakembereknek ellenőrizniük kell a tűztér felső részét, valamint a füstcső és a kémény csatlakozását is, melynek tisztítása szintén rendszeres feladat kell, hogy legyen. Amennyiben ez elmarad, nem csupán a kandalló fűtési teljesítménye csökken, de a szén-monoxid légtérbe jutásának veszélye is növekszik.
- 3. A kéményeket takarítását sose végezzük el saját magunk, azzal kéményseprőt bízzunk meg szintén évente egy alkalommal. Mindemellett azonban érdemes úgynevezett éghető kéménytisztítókat is használnunk, amely a következő ellenőrzésig segíti a lerakódások eltávolítását a rendszerből.
- 4. A kandalló esetében az egyik legfontosabb feladat a tűztér rendszeres kitakarítása és a rostély megtisztítása. Minél szárazabb tüzelőanyagot használunk, annál kevesebb hamu keletkezik, így sok esetben elkerülhető a napi szintű takarítás.
- 5. A hamu eltakarítása során kizárólag fém eszközöket használjunk, és sose helyezzük műanyag vödörbe vagy faládába az égésterméket. A hamuban ugyanis még az eltávolítását követő napon is lehetnek izzó parazsak, amelyek fokozottan tűzveszélyesek.
- 6. A karbantartási feladatok mellett azonban nem feledkezhetünk meg a jelzőberendezésekről sem. A szén-monoxid-érzékelő használata ráadásul új építésű ingatlan és a helyiség légterétől nem független, nyitott égésterű tüzelőberendezés esetében kötelező is, szakértők azonban mindenhol ajánlják. Segítségével ugyanis elkerülhetők a családi tragédiákat okozó szén-monoxid-mérgezések.
- 7. Szintén jó döntés lehet, ha a prevenció jegyében úgynevezett vész-szellőztető rendszereket telepítünk otthonunkban, amelyek szenzor alapú működésüknek köszönhetően már a veszély első jeleinek észlelésekor, automatikusan üzembe lépnek, elszívják a szennyezett levegőt, hogy azonnal tisztával pótolják azt.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








