A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Az elmúlt öt évben közel négyszeresére nőtt azoknak a lakossági építtetőknek a száma, akik hajlandók megfizetni a környezetbarát építőanyagok árát. A jelentős növekedés oka, hogy zárult az olló: változott az emberek véleménye és az árak is elérhető közelségbe kerültek.
A Mapei Kft. idén júliusban 1100 lakossági építtető megkérdezésével megismételte környezetbarát építőanyagokról szóló online felmérését - írják közleményükben. Az emberek és az építőanyag piac is megváltozott az elmúlt öt évben. Ami nem változott, hogy mindenki (97 százalék) fontosnak tartja, hogy az általa felhasznált építőanyag környezetbarát legyen. Ugyan így egyöntetű (96 százalék) a megkérdezettek véleménye abban, hogy elméletben inkább választana környezetbarát terméket egy hagyományossal szemben.
Lakásfelújításhoz használd a Pénzcentrum kalkulátorát!
Azért a gyakorlat kicsit más. Bár hivatalos adat nincs, tapasztalataink szerint ma átlagosan 20-30 százalékkal magasabb a környezetbarát építőanyagok ára. Ezt a 20 százaléknál magasabb árat a megkérdezett építtetők 41 százaléka fizetne meg. Öt évvel ezelőtt még csak 11 százalék adta volna meg a környezetbarát építőanyagok árát. Igény akkor is lett volna rá, azonban lényegesen magasabb, 30-50 százalék között volt az árkülönbség.
Ám nem csak az árkülönbség mérséklődött, hanem egyre fontosabb szempont a környezetvédelem. Öt éve a megkérdezettek 36 százaléka lett volna hajlandó legalább 20 százalékkal többet áldozni környezetbarát anyagokra. Ma 41 százalék, ami kismértékű, 5 százalékos emelkedést mutat. Nem változott, 15 százalék azoknak az aránya, akik nem, vagy alig adnának többet környezetbarát építőanyagért.
"Ez egy kedvező folyamat. A környezetvédelem felértékelődésével érezhetően nő a környezetbarát építőanyagok iránt kereslet, amire egyre több gyártó reagál. Ha a trend ilyen ütemben fokozódik, öt év múlva általánossá válik a környezetbarát építőanyagok használata" - mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság
- Jön a vége: nem lehet megúszni a külföldi autós szabálytalanságokat
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni