Bajorország továbbra is kedvelt célpont a magyar munkavállalók körében, az ottani ingatlanárak azonban még a helyieket is megdöbbentik.
Az elmúlt öt évben közel négyszeresére nőtt azoknak a lakossági építtetőknek a száma, akik hajlandók megfizetni a környezetbarát építőanyagok árát. A jelentős növekedés oka, hogy zárult az olló: változott az emberek véleménye és az árak is elérhető közelségbe kerültek.
A Mapei Kft. idén júliusban 1100 lakossági építtető megkérdezésével megismételte környezetbarát építőanyagokról szóló online felmérését - írják közleményükben. Az emberek és az építőanyag piac is megváltozott az elmúlt öt évben. Ami nem változott, hogy mindenki (97 százalék) fontosnak tartja, hogy az általa felhasznált építőanyag környezetbarát legyen. Ugyan így egyöntetű (96 százalék) a megkérdezettek véleménye abban, hogy elméletben inkább választana környezetbarát terméket egy hagyományossal szemben.
Lakásfelújításhoz használd a Pénzcentrum kalkulátorát!
Azért a gyakorlat kicsit más. Bár hivatalos adat nincs, tapasztalataink szerint ma átlagosan 20-30 százalékkal magasabb a környezetbarát építőanyagok ára. Ezt a 20 százaléknál magasabb árat a megkérdezett építtetők 41 százaléka fizetne meg. Öt évvel ezelőtt még csak 11 százalék adta volna meg a környezetbarát építőanyagok árát. Igény akkor is lett volna rá, azonban lényegesen magasabb, 30-50 százalék között volt az árkülönbség.
Ám nem csak az árkülönbség mérséklődött, hanem egyre fontosabb szempont a környezetvédelem. Öt éve a megkérdezettek 36 százaléka lett volna hajlandó legalább 20 százalékkal többet áldozni környezetbarát anyagokra. Ma 41 százalék, ami kismértékű, 5 százalékos emelkedést mutat. Nem változott, 15 százalék azoknak az aránya, akik nem, vagy alig adnának többet környezetbarát építőanyagért.
"Ez egy kedvező folyamat. A környezetvédelem felértékelődésével érezhetően nő a környezetbarát építőanyagok iránt kereslet, amire egyre több gyártó reagál. Ha a trend ilyen ütemben fokozódik, öt év múlva általánossá válik a környezetbarát építőanyagok használata" - mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője
Mit ünneplünk karácsonykor és szenteste? Ez a karácsony szó jelentése, a karácsonyfa állítás eredete
A karácsonyfa-állítás a 17. századtól német területekről terjedt el.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








