Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen...
Tele van a kamránk és a fagyasztónk feldolgozott élelmiszerekkel, de nem mindegyik teszi a legjobbat a testünkkel.
Az aktívkorú magyarok többsége pörgős életvitelt él: reggelente rohanunk az iskolába vagy a munkahelyünkre, kapkodva reggelizünk és ebédelünk, esténként pedig szintén valamilyen egyszerű és gyors megoldást keresünk vacsorára. A nagy sietségben sajnos alig szakítunk időt arra, hogy alaposan megválogassuk, mi minden kerül a bevásárlókosarunkba, ezt követően pedig a gyomrunkba – ennél nagyobb hibát azonban el sem követhetnénk.
A kutatók és a dietetikusok már évek óta az ultrafeldolgozott élelmiszerek káros egészségügyi hatásait vizsgálják, 2024-re pedig már bebizonyosodott, hogy ennek az élelmiszercsoportnak a rendszeres fogyasztása garantáltan hozzájárul a súlyos, krónikus betegségek kialakulásához és a rövidebb élettartamhoz. Na de mégis, mik az ultrafeldolgozott ételek és hogyan száműzhetjük őket a konyhánkból?
Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete szerint ultrafeldolgozott élelmiszereknek (rövidítésük: UPF, avagy ultra-processed food) minősülnek azok az élelmiszerek, amelyek "a konyhában soha vagy ritkán használt összetevőket, vagy olyan adalékanyag-kategóriákat tartalmaznak, amelyek funkciója az, hogy a végterméket ízletesebbé vagy vonzóbbá tegyék". Az ezekben az ételekben található adalékanyagok kívánatosabbá teszik őket, mint feldolgozott vagy feldolgozatlan társaikat (a reklámok láttán azonnal felelevenítjük az ízüket, máris indul a sóvárgás a cukor vagy például a só iránt), ráadásul tipikusan olyan azonnal (vagy felmelegítés után) fogyasztható tartós ételekről van szó, amelyeket minden háztartásban megtalálni a konyhaszekrényben.
Hogy melyek ezek az élelmiszertípusok, azt elolvashatod a HelloVidék cikkében a linkre kattintva!
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








