13 °C Budapest

Foghatják a fejüket a pesti autósok: júniustól erre sokan ráfizetnek

2020. május 30. 07:01

Komoly pénzekbe kerül, ha valaki kocsival váltaná ki a tömegközlekedést: olvasónk kiszámolta, mennyivel fizethet többet most, hogy visszatért az irodába. Az ingyenes parkolás megszűnése csak rádob egy lapáttal a költségekre - ugyanis levélírónk július után is autóval szeretne bejárni, mert nem akar a metrón emberek közé menni. A dilemma vélhetően sokezer munkavállalót érint.

Szép fokozatosan visszatér az élet a rendes kerékvágásba: sokan már visszatértek a munkahelyükre, ennek megfelelően a forgalom is élénkül. Már csak azért is, mert rengetegen választják inkább a saját autó biztonságát a tömegközlekedés helyett - plusz, ugye a parkolás is ingyenes Budapesten, így sokan háztól házig mennek a kocsival, nem rakják le út közben sehol.

Pár hete még örvendeztünk, hiszen a szerda-péntek ritmusban folyamatosan csökkent az üzemanyagok ára, ám jópár hete már csak drágulást jelentettek be a piacon. Így pedig a tízéves mélypontról szép lassan visszakúszik a benzin ára a válság előtti szint közelébe, ahogyan a lenti csárton is látható.

Ezt nyilván az autósok is megérzik, főleg azok, akik most jóval többet mennek, mint amikor csak az első BKV-megállóig mentek. Így járt olvasónk, Anti is, aki az agglomerációból jár a belvárosba dolgozni. Elmondása szerint most is kb. annyit költ benzinre, mint amikor 400 forint volt egy liter - januárban például ennyibe került az üzemanyag, a gázolaj pedig még ennél is többe, 422 forintba.

Azelőtt Csömörről indulva az Örsön letettem a kocsit, felpattantam a metróra, és a Batthyány téren leszálltam, tök egyszerű volt, nagyjából napi 20 kilométert tettem meg. Most, hogy visszatértünk az irodába, végig kocsival megyek, és a rakparton igyekszem helyet vadászni, ameddig ingyenes a parkolás. Ez távolságban kb. duplaannyi, időben nagyjából ugyanaz, mint a metrós megoldás

- mesélte olvasónk, aki a költségeit is összesítette. A járvány előtt egy ötnapos munkahéten nagyjából 200 kilométert tett meg, amit 16 liter benzinnek számolt, autója átlagban ennyit eszik. 2020 eddigi legdrágább időszakában, a 2. és az 5. hét között a benzin literenkénti átlagára 395,5 forint volt, így Antinak ebben a 4 hétben kb. 12 656 forintba került megtenni a 200 kilométerét otthonról a metróig.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Azt néztem, hogy ha békeidőben lett volna 289 forint egy liter benzin, akkor durván 3000 forintot spóroltam volna ezen a napi 20 kilométeren

- vázolta. Viszont most, hogy duplaannyit kell megtennie, a benzinköltség is megugrott - még akkor is, ha most durván 60 forinttal olcsóbb egy liter, mint januárban volt -, hiszen most Csömörről a Batthyány térig havonta nagyjából 21 ezer forintba kerül eljutni.

Anti az ingyenes parkolás júliusi megszűnése után is tervezi, hogy amikor csak lehet, kocsival jár be a munkahelyére, mert nem akarja kockáztatni, hogy összeszedi a vírust. El is kezdett lehetőségek után nézelődni, mivel a környéken 440 forintba kerül egy órányi parkolás, úgyhogy egy 20 munkanapos hónappal számolva 70 400 forint lenne, úgyhogy ezt elvetette.

Vannak parkolóházak a környéken, szerintem ott veszek bérletet, egy hónapra 20-30 ezer forint között van, úgyhogy sokat kell fizetnie annak, aki kocsival járna dolgozni... Felvetettem a cégnél, hogy a Budapest bérlet helyett szálljanak inkább bele a parkolásba, benzinbe. Azt mondták, beszélhetünk majd róla

- mondta.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem