Komoly pénzekbe kerül, ha valaki kocsival váltaná ki a
tömegközlekedést: olvasónk kiszámolta, mennyivel fizethet többet most,
hogy visszatért az irodába. Az ingyenes parkolás megszűnése csak rádob
egy lapáttal a költségekre - ugyanis levélírónk július után is autóval
szeretne bejárni, mert nem akar a metrón emberek közé menni. A dilemma
vélhetően sokezer munkavállalót érint.
Szép
fokozatosan visszatér az élet a rendes kerékvágásba: sokan már
visszatértek a munkahelyükre, ennek megfelelően a forgalom is élénkül.
Már csak azért is, mert rengetegen választják inkább a saját autó
biztonságát a tömegközlekedés helyett - plusz, ugye a parkolás is
ingyenes Budapesten, így sokan háztól házig mennek a kocsival, nem
rakják le út közben sehol.
Pár hete még örvendeztünk, hiszen a
szerda-péntek ritmusban folyamatosan csökkent az üzemanyagok ára, ám
jópár hete már csak drágulást jelentettek be a piacon. Így pedig a
tízéves mélypontról szép lassan visszakúszik a benzin ára a válság
előtti szint közelébe, ahogyan a lenti csárton is látható.
Ezt
nyilván az autósok is megérzik, főleg azok, akik most jóval többet
mennek, mint amikor csak az első BKV-megállóig mentek. Így járt
olvasónk, Anti is, aki az agglomerációból jár a belvárosba dolgozni.
Elmondása szerint most is kb. annyit költ benzinre, mint amikor 400
forint volt egy liter - januárban például ennyibe került az üzemanyag, a
gázolaj pedig még ennél is többe, 422 forintba.
Azelőtt
Csömörről indulva az Örsön letettem a kocsit, felpattantam a metróra,
és a Batthyány téren leszálltam, tök egyszerű volt, nagyjából napi 20
kilométert tettem meg. Most, hogy visszatértünk az irodába, végig
kocsival megyek, és a rakparton igyekszem helyet vadászni, ameddig
ingyenes a parkolás. Ez távolságban kb. duplaannyi, időben nagyjából
ugyanaz, mint a metrós megoldás
- mesélte
olvasónk, aki a költségeit is összesítette. A járvány előtt egy ötnapos
munkahéten nagyjából 200 kilométert tett meg, amit 16 liter benzinnek
számolt, autója átlagban ennyit eszik. 2020 eddigi legdrágább
időszakában, a 2. és az 5. hét között a benzin literenkénti átlagára
395,5 forint volt, így Antinak ebben a 4 hétben kb. 12 656 forintba
került megtenni a 200 kilométerét otthonról a metróig.
Ne maradj le a 10 millió forintos támogatásról!
Egyre több család igényli a babaváró hitelt. A termék népszerűsége nem véletlen, a feltételek teljesítése esetén ugyanis nem kell visszafizetni az akár 10 milliós támogatást. Külön ki kell emelni, hogy a babaváró program 2021 keretében felvett személyi hitel szabad felhasználású, azaz bármire elkölthető. Fontos tudni ugyanakkor, hogy a babaváró hitelhez minden bank más feltételeket szab: például más az elvárt minimális jövedelem és a jövedelem terhelhetősége. A megújult Pénzcentrum babaváró hitel kalkulátor az aktuális banki feltételek alapján pontosan megmondja, melyik banknál milyen feltételekkel kaphatsz kamatmentes hitelt. Kalkulátorunkban egy kattintással megtudhatod, hogy a jövedelmed alapján mely bankoknál érhető el számodra a babaváró hitel. Ne maradj le a támogatásról, még akkor sem, ha nem tervezel gyereket, mert ügyesen befektetve még így is megérheti igényelni a babaváró hitelt. (x)
Azt
néztem, hogy ha békeidőben lett volna 289 forint egy liter benzin,
akkor durván 3000 forintot spóroltam volna ezen a napi 20 kilométeren
-
vázolta. Viszont most, hogy duplaannyit kell megtennie, a benzinköltség
is megugrott - még akkor is, ha most durván 60 forinttal olcsóbb egy
liter, mint januárban volt -, hiszen most Csömörről a Batthyány térig
havonta nagyjából 21 ezer forintba kerül eljutni.
Anti
az ingyenes parkolás júliusi megszűnése után is tervezi, hogy amikor
csak lehet, kocsival jár be a munkahelyére, mert nem akarja kockáztatni,
hogy összeszedi a vírust. El is kezdett lehetőségek után nézelődni,
mivel a környéken 440 forintba kerül egy órányi parkolás, úgyhogy egy 20
munkanapos hónappal számolva 70 400 forint lenne, úgyhogy ezt
elvetette.
Vannak parkolóházak a környéken,
szerintem ott veszek bérletet, egy hónapra 20-30 ezer forint között van,
úgyhogy sokat kell fizetnie annak, aki kocsival járna dolgozni...
Felvetettem a cégnél, hogy a Budapest bérlet helyett szálljanak inkább
bele a parkolásba, benzinbe. Azt mondták, beszélhetünk majd róla
- mondta.