Az országban az 57., Zalában a második éttermét nyitotta meg Nagykanizsán a Burger King.
A COVID-19 krízis hazai éttermekre mért súlyos következményeinek csökkentése érdekében éttermi partnereinek megsegítéséért kéri a Wolt ételszállító cég a Kormányt, hogy az éttermekből elvitellel és kiszállítással értékesített ételek ÁFA tartalmát a jelenleg érvényes 27%-ról, a helyben elfogyasztott ételek esetében is alkalmazott 5%-os adómértékre csökkentse. A pénzügyminiszterhez eljuttatott levél aláírásához 500 étterem tulajdonosa valamint a Magyar Vendéglátók Ipartestülete is csatlakozott.
Az éttermek forgalma az elmúlt időszakban a COVID-19 vírusnak és az emiatt indokoltan bevezetett korlátozó intézkedéseknek köszönhetően drasztikusan csökkent. A szinte teljesen megszűnő helyben fogyasztás miatt az ételek házhozszállítása az éttermek számára ma már nem csak jelentős, de kizárólagos bevételi forrást jelent. Az éttermi szektorban ugyanakkor magasak az állandó költségek - az előállításhoz szükséges alapanyagok, a dolgozók bére és a bérleti díjak, mind folyamatosan fizetendő összegek. Ráadásul az erőteljesen csökkenő vendégforgalom és a várhatóan lassan visszaálló kereslet nem csak jelenleg, hanem a közép- és hosszútávon is az éttermek fennmaradását veszélyeztetik. Több ezer magyar vállalkozás kerülhet ezáltal csőd közeli helyzetbe.
Ugyanakkor jól látható, hogy a technológiai platformokon keresztül történő érintésmentes ételkiszállítás nagyban hozzájárulhat a Kormány felelős társadalmi izolációra irányuló törekvéseihez. Az ételkiszállítás az ellátási lánc részeként nagy mértékben támogatja a szükséges érintkezések számának csökkentését, egyúttal biztosítja az otthon maradást felelősen választók minőségi ellátását az egészség megőrzéshez vagy akár a kedélyállapot javításhoz nélkülözhetetlen változatos étkezés területén is.
A jelenleg érvényben lévő ÁFA-törvény azonban különbséget tesz a helyben elfogyasztott és az elvitellel értékesített ételek ÁFA vonzatában, amely a jelenleg kialakult helyzetben nem indokolt. Ezért készült a Wolt ételszállító cég Varga Mihálynak megküldött levele, amelyben az éttermekből elvitellel és kiszállítással értékesített ételek ÁFA tartalmának a jelenleg érvényes 27%-ról, a helyben elfogyasztott ételek esetében is alkalmazott 5%-ra csökkentését kéri.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza